Del : SMS
Berlingske Business

Netto varsler ny detailoffensiv

net
I dag er der 461 Netto-butikker landet over. I løbet af det kommende år kan det tal komme endnu nærmere de 500. Foto:

Netto fortsætter sin offensive ekspansion og vil i løbet af 2016 åbne og renovere flere end 50 butikker landet over. Der er plads til flere butikker på landkortet, mener direktør.

Artiklen fortsætter under annoncen

Landets største dagligvarekæde har ingen planer om at slippe speederen.

Netto fortsætter sin ekspansion i 2016, oplyser kæden i en pressemeddelelse, hvor man varsler mindst 25 nye butikker det kommende år foruden en omfattende renovering af lige så mange.

»Både på vores markedsandele og antallet af kunder har vi de seneste år oplevet vækst. Det tager vi som et klart signal fra kunderne om, at de er tilfredse med vores høje kvalitet og lave priser. Med det i baghovedet er vi også overbeviste om, at der er plads til flere butikker på landkortet,« siger Brian Seemann, direktør for Netto Danmark i en skriftlig kommentar.

Pix-Meny

Siden den første Netto åbnede i 1981, har kæden ekspanderet voldsomt, og i dag kan man finde 461 styk af den karakteristisk gule butik spredt rundt om i landet.  De seneste år er konkurrencen om discountkunderne blev stadig hårdere, og samme dag som Netto varsler sin offensiv, lyder der tilsvarende kampklare toner fra Rema 100, der i Børsen meddeler, at man vil åbne 130 nye butikker i Danmark i 2016.

Dermed vil den norske lavpriskæde nå over 400 butikker og dermed suverænt indtage pladsen som førsteudfordrer til Netto. Foruden de to kæmper også Kiwi, Lidl, Aldi og Fakta om discountkunderne.

dddd

Hos Netto mener Brian Seemann, at man efterhånden er så godt rullet ud over det danske landskab, at kræfterne i stedet skal bruges på at renovere de eksisterende butikker.

»Vi ønsker kun at drive rentable butikker, og som den reelt eneste landsdækkende discountkæde med i alt 461 butikker har vi relativt mindre rum til at åbne nye butikker, uden at de tager omsætning fra eksisterende Netto-butikker. Derfor investerer vi både i at udvikle nuværende butikker, samtidig med at vi åbner nye af slagsen, hvor det giver mening,« siger Brian Seemann.

Meny

Den hårde konkurrence bliver ikke mindre interessant af, at regeringen aktuelt forhandler om en ny planlov, der meget vel kan ende med at sætte yderligere turbo på hos de store discountkæder. Regeringen lægger nemlig selv op til, at det skal være muligt at bygge dobbelt så store dagligvarerbutikker som i idag, hvilket eksempelvis ventes at gå hårdt ud over eksempelvis Dagli' Brugsen.

tee

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere