Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage torsdag

Netto klar til at åbne 3-4 nye grønne butikker om ugen - her kommer de til at ligge

Netto Allerød
Netto åbner på torsdag dørene til tre helt nye butikker. Discountkæden lover selv, at det kommer til at blive en ganske ny oplevelse, der vil byde på mindre af det velkendte gule - og mere grønt. Arkivfoto. Foto:

I de kommende uger og måneder vil Netto åbne over 40 butikker rundt om i landet. Netto lover, at de nye butikker vil have helt ny indretning, der byder på mindre gult og mere grønt.

Efter at Kiwi meddelte, at discountkæden lukker i Danmark i slutningen af april, har Netto overtaget 81 af de tidligere Kiwi-lejekontrakter. 40 af de lejekontrakter er øremærket til Nettos nye gentænkte butikker. På torsdag åbner de første tre.

»Vi kommer til at åbne alle vores butikker i rekordtempo, og efter torsdagens åbning af vores tre nye butikker vil vi have tre-fire butiksåbninger ugentlig. Vi er stolte over tempoet, og vi ser utrolig meget frem til at åbne alle vores nye butikker over hele landet,« siger Brian Seemann Broe, landirektør for Netto, i en pressemeddelelse.

09BUSnETTO-150846.jpg

De første tre butikker kommer til at åbne i Odense, Odder og Ullerslev, og alle nye butikker kommer til at byde på en lidt atypisk indkøbsoplevelse sammenlignet med traditionelle Netto-butikker. Det fortæller Netto i en pressemeddelelse.

Større frugt- og grøntafdelinger, en større sektion med såkaldte convenience-varer (eksempelvis færdigretter) og nyt inventar og farver vil blive dagsordenen i de nye dagligvarebutikker. Netto fortæller, at den velkendte gule farve dermed kommer til at fylde mindre i de nye butikker.

»Den gule farve er fortsat vigtig for os, men vi har ændret på farverne, så det svarer til, hvad der er moderne i dag, og så at butikkerne bliver et rart sted at være. Convenience er et af de segmenter, hvor der er en stor interesse for et bredere udvalg, og det ser man i flere lande. Derfor har vi valgt at lægge større vægt på det i de nye butikker,« siger Morten Møberg Nielsen, der er direktør i Netto International.

Morten Møberg Nielsen fortæller, at det i fremtiden skal være en nemmere brugeroplevelse, at gå i Netto. Noget nyt er derfor, at kunderne i højere grad skal blive guidet gennem butikkerne, der i højere grad bliver inddelt i forskellige afdelinger. Valget om at foretage ændringer i butikkerne bygger bl.a. på erfaringer fra udlandet, hvor Netto har butikker i Tyskland, Polen og Sverige.

»Det bliver et forstærket Netto-koncept, man kommer til at møde. Vi har et klart ønske om at skabe spændende discountbutikker, og vi skal hele tiden udvikle vores butikker, så det passer til tiden og imødekommer kundernes behov. Vores nye butikker bliver meget indbydende, og vi giver med de nye butikker hverdagen lidt ekstra for forbrugere i alle egne af Danmark,« siger Brian Seemann Broe i pressemeddelelsen.

01BUSLoegismose-123021.jpg

Dagrofa og Dansk Supermarked Group indgik tidligere på sommeren en aftale om, at Nettos modervirksomhed, Dansk Supermarked Group overtager 81 Kiwi-lejekontrakter. Omtrent halvdelen af de 81 lejemål er afsat til Netto-butikker, og der nu sat adresse på 32 styks.

Selvom Nettos gule farve i fremtiden bliver mindre synlig inde i butikkerne, forsikrer Morten Møberg Nielsen om, at priserne fortsat bliver ved med at være gule.

»Prisen vil være uforandret. Vores butikker vil nok føles mere eksklusive, men Netto skal stadig være et billigt sted at handle,« siger han.

01BUSLoegismose-123021.jpg

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen