Del : SMS

Nemmere for landmænd at handle via nettet

05TILDansk-Agro.jpg
Dansk Agros hovedsæde i Galten ved Aarhus. Foto: Henning Bagger

E-handel drejer sig ikke om teknologi, men at skabe ekstra værdi for kunden, landmanden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er rationalet hos Danish Agro, hvis elektroniske portal aktuelt håndterer omkring ti procent af omsætningen på godt 24 milliarder.

»Først og fremmest skal vores produkter være i orden til en konkurrencedygtig pris. Derefter handler det om, hvilke ydelser vi kan supplere med, og her er vores kundeportal et væsentligt omdrejningspunkt. Vi kan levere redskaber, der gør hverdagen lettere for kunderne,« fortæller salgsdirektør Kaj Vestergaard.

05BUSPoulsen.jpg

Kunderne er landmænd i ind- og udland, og alene det at kunne bestille elektronisk er en fordel for dem.

»Vi kan se, at omkring halvdelen af alle bestillinger er uden for normal arbejdstid,« siger Kaj Vestergaard.

Dertil kommer en række værktøjer specielt rettet mod landmandens behov. For eksempel kan landmanden via kundeportalen få en række statistikker over samhandel, ordrebeholdninger, udvikling over tid og lignende.

05TILChristian-Agger.jpg

Danish Agro følger også landmanden ud i bedriften med en mobil-app.

»Når kunden ser, at fodersiloen er tæt på at løbe tør, kan han bestille med det samme via appen. Vi tænker hele tiden på ting, der kan digitaliseres og dermed gøre det nemmere for kunden,« siger Kaj Vestergaard.

05BUSRoy.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere