Del : SMS
Berlingske Business

Natteravne får flere døgnåbne Netto-butikker

netto
Nu blliver det muligt at handle ind døgnet rundt i to nordsjællandske Netto-butikker. Foto:

Dansk Supermarked har oplevet så stor succes med at åbne Netto og Bilka hele natten, at to nordsjællandske butikker nu åbner dørene for natteravne på indkøb.

Artiklen fortsætter under annoncen

Tiderne, hvor indkøb skulle presses ind mellem arbejde, fodboldtræning og aftensmad, ser ud til at være en saga blot.

Dansk Supermarked har oplevet så stor succes med deres døgnåbne butikker, at to nordsjællandske Netto-butikker natten mellem den 31. marts og 1. april bliver til døgnåbne supermarkeder. I forvejen holder seks Netto-butikker døgnåbent – fire i og omkring København,  en i Aarhus og en i Odense.

Og natteravnene holder medarbejderne beskæftigede natten igennem.

»Der er kunder i alle døgnets timer. I mindre omfang end i dagtimerne, men det er meget sjældent, de står tomme,« fortæller Martin Aamand, der er kommunikationskonsulent i Dansk Supermarked.

11BUSBilka-opslag-164915.jpg

»Det er mange forskellige slags mennesker, der køber ind om natten. Vi ser mange børnefamilier sent om aftenen eller meget tidligt om morgenen, som bedre kan få hverdagen til at hænge sammen, når de køber ind på skæve tidspunkter. På Rådhuspladsen er mange på vej til eller fra byen. Der er også de, der arbejder om natten,« siger han.

Han fortæller, at Dansk Supermarked ikke fører statistik over natteshopperne, men han konstaterer, at det er nok til at holde butikkerne i gang. Desuden er det butikker, hvor der er så travlt i løbet af dagen, at medarbejderne ikke kan nå rengøring og varepåfyldning i dagtimerne. Men i nattens mulm og mørke er der tid til at få butikkerne til at stråle.

Ugens indkøb klares på en nat
I starten af december 2015 var Bilka i Field’s på Amager det første store varehus, der forsøgte sig med at holde døgnåbent. Beslutningen om at gøre den travle Bilka døgnåben var strategisk lagt i december, hvor mange mennesker strømmer til for at købe ind til både jul og nytår.

»Vi har rigtig gode erfaringer fra den døgnåbne Bilka. Der er flere kunder, end vi havde regnet med. Mellem jul og nytår oplevede vi en markant større omsætning end forventet,« fortæller Martin Aamand.

»I Bilka oplever vi kunder, som gør hele deres ugentlige indkøb efter kl. 24 eller før k. 06. Så kan de gå i ro og mag og finde de varer, der er på tilbud,« siger han.

bilka

Tre måneder efter Field’s slog dørene op for natteindkøb kan Dansk Supermarked endnu ikke sige, om det bliver en permanent løsning for natteravnene og de travle at købe ind døgnet rundt i det store varehus i Field’s.

»Det er stadig for tidligt at sige, om det kan betale sig at holde Bilka i Field’s døgnåbent i det lange løb. Vi har brug for et større sammenligningsgrundlag. Men indtil videre overstiger omsætningen klart vores forventninger,« siger Martin Aamand.

Det er Netto-butikkerne på Holmensvej i Frederikssund og på Skansevej i Hillerød, der holder åbent hele natten.

11BUSbilka-hylder-182946.jpg

Bilka

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere