Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Modekonge køber sig ind i Smartguy

smartguy_business
Foto:

Modekoncernen Smartguy kommer nu på børsen ad bagvejen via gennem det sovende børsselskab SCF Technologies. Blandt de nye storaktionærer er landets absolut største modegigant, Bestseller.

Smartguy-bestyrelsen og ledende medarbejdere har nu tegnet nye aktier svarende til hele kapitalen i SCF gennem et apportindskud til en værdi af 450 mio. kr., fremgår det onsdag af en meddelelse fra SCF Technologies.

De store aktionærer er fra begyndelsen Las Atalayas ApS, der er kontrolleret af Christian Kusk, med en ejerandel på 49,33 pct. af det nye børsnoterede Smartguy.

Danskernes handel via Internettet er så småt stigende.

NK Invest, der er kontrolleret af Nicolai Kærgaard, kommer til at sidde på 36,12 pct.

Kusk Investering, der kontrolleres af Poul Kusk, sidder på en post på under 5 pct., og så sætter Bestseller sig på 10,01 pct. af de nye aktier.

- Det er en stor dag og en milepæl for Smartguy. Vi lancerer nu vores børsnotering med et stærkt commitment fra Bestseller, som sætter sig på 10 pct. af aktierne. Det er en god start på vores udbud af aktier, siger Nicolai Kærgaard, administrerende direktør i moderselskabet, Smartguy Group.

Senere på året udbydes nye aktier for i alt 77 mio. kr. for at sikre en tilstrækkelig spredning af aktierne i det nye selskab.

Smartguy er i kraftig vækst og omsatte i regnskabsåret 2011/12 for 340 mio. kr. mod 238 mio. året før. Driftsresultatet dykkede imidlertid i år til 15,4 mio. kr. fra 26,3 mio. kr.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen