Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

Meny og Rema 1000 stormer frem: Her køber danskerne ind

Mnty
Meny Nærum. Arkivfoto Foto:

Netto er stadig Danmarks mest populære dagligvarekæde, men risikerer snart at blive overhalet af Rema 1000, som vinder flere nye kunder.

En stor ny måling viser, at Netto stadig er danskernes foretrukne supermarkedskæde. Men den norske rival Rema 1000 vokser hurtigere og kan snart indtage dagligvaretronen.

Det skiver Børsen på baggrund af en undersøgelse foretaget af Quantic.

23BUSPix2-Meny-i-Naerum-094.jpg

Danskerne har svaret på, hvilke supermarkeder der er deres primære og sekundære indkøbssteder. Lidt over 1 mio. husstande har Netto som et af deres to favoritsteder, mens cirka 900.000 vælger Rema 1000 som nummer ét eller to. De to kæder er dermed de klart største i Danmark.

Rema 1000 går stærkt frem og sikrer sig 11 pct. flere primære kunder og 15 pct. flere sekundære kunder fra andet halvår af 2015 til andet halvår af 2016. Netto kan ikke holde samme fart og sikrer sig 8 pct. flere sekundære kunder, mens antallet af primære kunder falder med 2 pct.

Lidl
For abonnenter LÆS MERE : Lidl opruster i discountkapløbet

Undersøgelsens store vinder må siges af være Meny. Kæden, som tidligere var kendt under navnet SuperBest, er gået frem med 42 pct. siden navneskiftet. Menys optur betyder, at kæden har overhalet Irma og nærmer sig Kvickly.

Fakta fortsætter med at tabe kunder, men er stadig den tredjemest populære kæde.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen