Del : SMS
Berlingske Business

Medvind til B&Os Play-satsning

pix-bang
Foto:

Ungdoms- og modesektion overrasker positivt i Bang & Olufsens ellers skuffende kvartalsregnskab.

Artiklen fortsætter under annoncen
Play-sektionen hos Struer-baserede Bang & Olufsen kommer igennem andet kvartal med et resultat, der viser en pæn vækst på de nye produktserier, der hovedsageligt henvender sig til det yngre, mere modebevidste segment.

Afdelingen omsætter i andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2012/2013 for 159,3 mio. kr. i forhold til samme periode året før, hvor omsætningen lå på 65 mio. kr.

Kvartalets omsætning er en positiv overraskelse i forhold til analytikernes estimater, der ifølge SME Direkts indsamling lød på 151 mio. kr.

B&O har i løbet af de sidste kvartaler udvidet produktsortimentet kraftigt i Play-divisionen med blandt andet A1-fjernsynet, en række transportable lydsystemer samt stuehøjttaleren A9 - og det har bidraget med solid vækst.

Det ligger desuden i tråd med B&O's strategi "Leaner, faster, stronger," hvori Play-divisionen er udnævnt til koncernens vækstmotor sammen med Automotive-afdelingen, der producerer lydsystemer til biler. De skal sammen sikre vækst i koncernen og fungere som indgangsvinkel til den oprindelige, klassiske AV-afdeling, der producerer de kendte fjernsyn og lydsystemer.

/ritzau/FINANS

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere