Del : SMS
Berlingske Business

Matas melder konkurrent for at bruge vildledende skilte

Investorer skrotter Matas Børsdebutanten Matas fortsætter i fi
Foto:

Den børsnoterede materialistkæde Matas har meldt konkurrenten Normal til Forbrugerombudsmanden for at skilte med vildledende markedspriser, skriver finans.dk.

Artiklen fortsætter under annoncen

Normal har på flere skilte angivet, hvor meget forbrugerne kan spare. Men ifølge Matas' kontrol af skiltene er markedsprisen angivet for højt, og en række produkter kan således købes billigere i Matas end Normals sammenligningspris.

- Vi ønsker gerne fri konkurrence på markedet. Men det er ikke rimeligt, at en kæde i stort omfang bruger urigtige angivelser i markedsføringen af priser og dermed vildleder forbrugerne. Vi mener, at Normals ageren er i strid med lovgivningen, siger Matas' informationschef, Henrik Engberg Johannsen, til finans.dk.

16BUSTorben-Mouritsen-Norma.jpg

Normals administrerende direktør, Torben Mouritsen, afviser over for erhvervsmediet at vildlede. Han mener, at klagen viser, at Matas betragter kæden som "en alvorlig konkurrent".

Matas har for nylig løftet sløret for sit nye koncept "Altid", hvor mere end 100 dagligvarer skal udbydes til faste, lave priser. Det er stort set samme koncept som Normal, der venter at fordoble sine 25 butikker i løbet af 2016.

Matas Børsdebutanten Matas fortsætter i fi

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere