Berlingske Business
LIVE
14:33 Møns Bank skuer op for forventningerne

Matas kan vride store fordele ud af sin kundeklub

Matas Nørreport - 201702081221

Matas kan få masser af fordele ud af sin kundeklub, hvis potentialet bliver udnyttet, siger ekspert.

Matas kan få kæmpe fordele ud af at have en kundeklub med 1,7 millioner medlemmer, hvis selskabet forstår at udnytte potentialet.

Det siger Nikolaj Nørgaard, der er direktør i Kaplan, som rådgiver om kundeloyalitet.

I forbindelse med fremlæggelsen af Matas' regnskab for tredje kvartal onsdag udtalte selskabets direktør, Terje List, til Ritzau Finans, at 80 procent af alle danske kvinder mellem 18 og 65 år er medlem af Club Matas.

- Det er helt klart en stor kundeklub i Danmark. Jeg vil tro, at den rangerer blandt de største.

- Det er en kæmpestor fordel for Matas og har høj værdi for selskabet, siger Nikolaj Nørgaard.

Matas bekræfter: Går på børsen Matas skal på børsen inden

Han peger blandt andet på fordelen ved at kunne spore salget og have kontakt til kunderne.

- I retailbranchen kan man normalt se sit salg ud fra kvitteringer og et lager, men på den her måde lægger man et helt andet perspektiv på salget, fordi man kan se på, hvem der køber hvad.

Han understreger dog, at de 1,7 millioner kan være pustet en smule op, da man ikke ved, hvor mange af kunderne der er aktive.

- Imerco har for eksempel en kæmpe kundeklub, men udsender sådan set bare deres tilbudsaviser på mail. Det er der ikke meget loyalitet i, siger han.

I stedet skal kundeklubben ifølge Nikolaj Nørgaard bruges til at tilføre relationen mellem kunden og virksomheden noget værdi.

Matas

- For Matas kunne det for eksempel være viden om kosmetik eller anbefalinger af produkter baseret på købsadfærden for at gøre det nemmere for modtageren.

- Det ville føles mere relevant, end hvis man for eksempel bare fik hårfjerningsprodukter, selv om man aldrig har købt sådanne produkter eller ikke har en demografisk profil til de produkter, siger han.

michael

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen