Berlingske Business

Manglende UEFA-deltagelse koster AaB dyrt

aab
Spillerne fra AaB jubler efter scoring mod Brøndby i Superligakampen søndag d. 29 november 2015 i Brøndby. (Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2015) Foto:

Det skæpper i kassen som fodboldhold at spille i mesterholdenes rækker. Men rutsjer man ned ad rangstigen, kan det ses på bundlinjen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Fodboldklubben AaB fik i 2015 et overskud før skat på 0,5 mio. kr. mod 41,1 mio. kr. i 2014. Det var deltagelsen som dansk mesterhold i 2013/14-sæsonens og den med mesterskabet følgende deltagelse i Uefa Champions League Play-off samt gruppespil i Uefa Europa League i 2014, der gjorde udslaget i 2014, skriver fodboldklubben i sit regnskab for sidste år.

aab

Den manglende deltagelse i 2014/15-sæsonen kan også ses på Aalborgholdets omsætning. Den landede i 2015 på 78,8 mio. kr. mod 127,5 mio. kr. i 2014.

I 2014/15 blev AaB nummer fem i Alka-superliga - men i år ligger klubben nummer to efter 20 spillerunder i den danske hjemlige liga, påpeger AaB.

EM i fodbold 2012, Danmark - Portugal (2-3). Helder Postiga, Por

I 2016 venter de bolsjestribede fra Aalborg et overskud på 2-7 mio. kr. efter salg af angriberen Lukas Spalvis til den portugisiske klub Sporting Lissabon i februar.

»Heri indgår ikke yderligere transferindtægter eller europæisk deltagelse«, skiver AaB.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen