Del : SMS
Berlingske Business

Mange fitnesskunder kommer aldrig op af sofaen

Spinning
Foto:

Selv om mange danske har medlemskort til et fitnesscenter, kommer næsten hver anden aldrig af sted til træning,.

Artiklen fortsætter under annoncen

Når kalenderen viser januar, oplever danske fitnesscentre et stort boom i medlemstallet. Nytårsfortsætter og drømmen om en veltrænet krop får mange til at tegne et fitnessabonnement.

Men en stor del af de nye kunder bruger aldrig eller sjældent medlemskortet til at komme en tur på crosstraineren eller løbebåndet, skriver magasinet Samvirke.

750.000 danskere er medlem af et fitnesscenter, men hvor mange, der reelt benytter medlemskabet, findes der ikke tal for. Men næsten hver anden kommer aldrig af sted, vurderer Kasper Lund Kirkegaard, forskningsansvarlig fra Danmarks Idrætsforbund, som har lavet undersøgelser af, hvor meget de såkaldt aktive fitnessudøvere træner.

»Hvor store andele af alle fitnesskunderne, der i praksis ikke kommer i centrene, ved vi ikke præcist. Mit kvalificerede gæt er, at cirka 40 procent af medlemmerne slet ikke træner,« siger han til Samvirke.

Kasper Lund Kirkegaard kalder de inaktive fitnesskunder for en god forretning for fitnesscentrene og peger på, at de i høj grad lever af at sælge drømme.

»Vi vil gerne betale for selve træningsmuligheden. På den måde sikrer man sig også mod at blive sat i samme bås som den udskældte befolkningsgruppe af fysisk inaktive,« siger han.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere