Del : SMS
Berlingske Business

»Likes« får is-klassiker tilbage

zapp
Facebook-brugerne presser Frisko til at sætte Zapp-isen tilbage på iskortet. Foto:

Over 50.000 danskere »likede« i løbet af januar Friskos Facebook-post, der lovede den farverige Zapp-is tilbage i butikkerne. Så det er den kommet.

Artiklen fortsætter under annoncen

”Hvis dette billede får 50.000 likes, så garanterer vi, at I kan finde den farverige klassiker i fryseren i år”.

Sådan skrev is-producenten Frisko på sin Facebook-side – og postede samtidig et billede af Zapp-isen, som forsvandt ud af is-sortimentet i 2010, skriver Markedsføring.dk.

Og det var åbenbart en meget savnet is, for på blot halvanden uge fik billedet over 50.000 likes, det blev delt mere end 5.500 gange på brugernes egne profiler, og det fik mere end 1.200 kommentarer med på vejen.

Ditte Nielsen, Brand Manager fra Frisko, er overvældet over den store opbakning.

- Det er helt fantastisk, at så mange har været inde og vise, hvor meget de savner Zapp. Og vi holder selvfølgelig, hvad vi lover, siger hun.

I øvrigt er det ikke første gang, Zapp-isen har forladt kortet og er vendt tilbage igen.

I 1997, da Zapp blev afskaffet første gang, dannede utilfredse is-spisere en decideret fangruppe, som sendte både læserbreve og malede graffiti på hoveddøren hos Frisko.

Det var før Facebooks tid, men protesterne gjorde dog alligevel så stort indtryk på is-producenten, at Zapp senere vendte tilbage.

I dag er det tre år siden, man sidst kunne sætte tænderne i en Zapp, men nu har Facebook-folket altså talt - og isen er igen tilbage.

Det er kommunikationsbureauet Revolt, der har været både kreativt- og eksekverings-bureau på kampagnen.

Deltag i debatten på Markedsføring.dk

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere