Del : SMS
Berlingske Business

Legos succes er bygget med lyserøde klodser

Portræt af Legos administrerende direktør Jørgen Vig Knudstor
Legos administrerende direktør Jørgen Vig Knudstorp i anledningen af Lego Friends. ARKIVFOTO. Foto:

Efter flere forsøg er det endelig lykkedes den danske legetøjsgigant Lego at fange de unge pigers interesse med produktserien Lego Friends.

Artiklen fortsætter under annoncen

De lyserøde klodser var oprindeligt blot en sæsonvare, men har efter juletid spundet nok guld til at få en plads i Legos faste sortiment.

Det skriver the Wall Street Journal.

- Vi lavet flere testforsøg med piger, og vi har derfor haft tiltro til vores produkt, siger Legos designchef, Benedikte Schinkel Stamp, til the Wall Street Journal.

Lego anslår, at mindre end 10 pct. af Legos samlede fanskare i USA inden lanceringen var udgjort af piger, hvilket har ændret sig markant efter det populære Lego Friends blev lanceret.

Lego

I 1963 fastslog daværende ejer og søn af Legos grundlægger, Godtfred Kirk Kristiansen, at Lego skulle være et kønsneutralt legetøj.

Dog har Lego gradvist fået en dominerende plads i drengeværelserne fremfor pigeværelserne, hvilket er en tendens, som Lego Friends har haft til formål at ændre.

Lego-arving

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen