Del : SMS

Lego-familien deler formuen i to

Lego-familien deler formuen i to - 1
Kjeld Kirk Kristiansen deler nu Kirkbis formue på 12,5 mia. kr. med sin søster Gunhild Kirk Johansen.

Lego-familierne Kirk Kristiansen og Kirk Johansen er blevet enige om at dele pengekassen i to. Det er investeringsselskabet Kirkbi med en egenkapital på 12,5 mia. kr., der skal splittes op.

Artiklen fortsætter under annoncen
En af Danmarks største private formuer deles nu i to, når søskendeparret Kjeld Kirk Kristiansen og Gunhild Kirk Johansen i løbet af 2007 får værdifastsat aktiverne i pengetanken Kirkbi og efterfølgende beholder hver deres halvdel.

Det skriver Jyllands-Posten.

Adm. direktør i Kirkbi, den tidligere økonomidirektør under Legos ”redningsaktion”, Jesper Ovesen, siger, at der ingen dramatik ligger bag beslutningen.

”Det er et led i et generationsskifte, som har stået på i mange år, og som nu fuldbyrdes. At det bliver nu skyldes, at både LEGO-koncernen og Kirkbi er i god gænge,” siger Jesper Ovesen.

Det er en formue bestående af værdipapirer, ejendomme, kapitalfondsinvesteringer og rettigheder som nu skal prissættes og deles.

Fremadrettet er det Kjeld Kirk Kristiansens del af familien, der sidder på rettighederne til Lego-brandet, ligesom de også vil få ejerandelen over 23 pct. af Legoland-parkerne, som i dag ejes af den amerikanske kapitalfond Blackstone.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere