Del : SMS
Berlingske Business

Kunderne pressede på for mobil e-handel hos Coop

05BUSWacherhausen.jpg
Jesper L. Wacherhausen, direktør og ansvarlig for online food i Coop. Foto: Erik Refner

Det var kunderne, der fik Coop i mobile omdrejninger med koncernens digitale flagskib, Irma.

Artiklen fortsætter under annoncen

»For et år eller to siden var vi ikke gode nok på det mobile. Men vi kunne se, at stadig mere foregik via smartphone og tablets. På et tidspunkt kom 30 procent af vores nettrafik fra tablets og 20 procent af omsætningen. Det fik os til satse seriøst på den mobile platform.. Andelen af nyhedsbreve og andre mails, der bliver læst på mobilen er efterhånden steget til 50 procent,« fortæller Jesper L. Wacherhausen, direktør og ansvarlig for online food i Coop.

05BUSmobil.jpg

Antallet af Apple-brugere har været centralt i Irmas mobile strategi.

»80 procent af vores trafik kommer fra iOS-platformen (Apples styresystem, red.), og derfor var det naturligt at lave en app til såvel iPhone som iPad. Til resten af brugerne med Android og Windows Phone har vi vores mobilhjemmeside.«

05TILAsos.jpg

En af de oftest hørte indvendinger mod e-handel som kanal er det fysiske detailleds frygt for kannibalisering, men det er et spørgsmål om åbenhed og indsats, fortæller Jesper L. Wacherhausen.

»Jeg er meget på landevejen for at besøge vores 80 butikker og nedbryde barrierer. Vi viser, hvad vi laver, og vi kan fortælle, at kunden bliver mere loyal gennem e-handel og køber mere på tværs af kanaler, også i butikke­n. Kunder, der ikke har handlet online før, kan få et løft på 50 procent på tværs af Irma.«

05TILCoolshop.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere