Del : SMS
Berlingske Business

"Kraften" er med Lego efter Disney-køb af Star Wars

Pix_star wars lego
Lego er også gået ind i kampen om børnenes gunst med en række produkter, der er afledt af den amerikanske film Star Wars, Episode 1 "Den Usynlige Fjende". Foto:

Disney-koncernens køb af Star Wars-serien kan forlænge levetiden for Legos i forvejen populære stjernekrigsklodser.

Artiklen fortsætter under annoncen

Udsigten til flere Star Wars-film vækker glæde hos den danske klodskoncern.

Lego har før Disneys opkøb af Lucasfilm kørt parløb med begge firmaer om henholdsvis Cars- og Star Wars-filmene. Nu er legetøjsfirmaet spændte på at på nyt fra Hollywood om det fremtidige samarbejde, skriver Børsen.

"Vi glæder os vældigt meget over, at der kommer tre nye Star Wars-film. Meldingen indtil denne uge var ellers, at der ikke ville komme flere film," siger Legos koncerndirektør for globalt salg Mads Nipper til Børsen.

pix-sw1

Trods af at der indtil opkøbet ikke var udsigt flere Star Wars-film forlængede Lego for nylig licenskontrakten med Lucasfilm. Det viser sig altså nu at være en klog beslutning, da Star Wars-legoklodserne i mange år har været legetøjskoncernens bedst sælgende produkter sammen med Lego City-serien.

Selvom Lego ikke scorer hele overskuddet for salget af klodserne fra samarbejdsaftalerne er de stadig særdeles attraktive og ser ud til fortsat at være det i de kommende år. Med udsigt til flere nye Disney-film og Superhelte-film i de kommende år er der nok licensaftaler for Lego at kæmpe med konkurrenten Mattel om.

pix_lego friends

Legos ansvarlige for globalt Mads Nipper siger til Børsen om udsigten til en ny Superman-film:

"Superhelte er et meget attraktivt tema, og vi er selvfølgelig med, hvor musikken spiller. Vi har allerede Batman og Hulk i sortimentet, og det er da overvejende sandsynligt, at han (Superman, red.) vil snige sig ind i næste års program."

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere