Del : SMS
Berlingske Business

Konkurrent beskylder Lego for urimeligt nøl

FILE NETHERLANDS ECONOMY LEGO
Sagen begyndte i 2011, da Lego beskyldte Best-Lock for at krænke Legos beskyttelse af sine minifigurer - Best-Lock har med andre ord lavet og solgt nogle minifigurer, der ligner Legos for meget. Foto:

Lego trækker en amerikansk retssag så urimeligt meget i langdrag, at domstolen skal dømme nøl og lade sagen falde.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er påstanden i en sag, hvor Legos konkurrent, britiske Best-Lock, har mistet tålmodigheden efter fire et halvt år i det amerikanske retssystem, skriver Finans.

Den har »efterladt Best-Lock i et juridisk limbo, mens dets juridiske udgifter og skaden på Best-Locks salg fortsætter med at vokse, mens Best-Locks forretningsudsigter forbliver i en tåge,« hedder det i det retsdokument, der blev afleveret i sidste uge af Best-Lock til domstolen i Connecticut.

Barbie

Den adm. direktør Torsten Geller fra Best-Lock vil ikke kommentere sagen, så længe den verserer.

Sagen begyndte i 2011, da Lego beskyldte Best-Lock for at krænke Legos beskyttelse af sine minifigurer - Best-Lock har med andre ord lavet og solgt nogle minifigurer, der ligner Legos for meget.

lego

Siden har de to parter udvekslet masser af skriftlige argumenter, men altså ifølge Best-Lock i et alt for langsomt tempo, skriver Finans.

lego

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere