Del : SMS

Køkkenbranchen jubler: Krisen er forbi

cc
Køkkenbranchen er i ekstase. Her har man aldrig tjent så mange penge som nu. Foto:

De gyldne dage er for alvor ved at vende tilbage til køkkenbranchen i kølvandet på finanskrisen, der høvlede markedet 30 pct. ned. Flere producenter melder nu om markant højere indtjening.

Artiklen fortsætter under annoncen

Krisen er definitiv ovre i køkkenbranchen. Det var ellers én af de brancher, som blev hårdst ramt, da finanskrisen meldte sin ankomst. Køkkenselskaberne proklamerede dengang om tilbagegang på knapt 30 pct., men de dage er nu ovre, skriver Børsen.

»Vi har aldrig tjent så mange penge, som vi gør nu,« siger Morten Falkenberg, adm. direktør for Nobia, Europas største køkkenleverandør og ejer af bl.a. HTH og Invita.

køkken

I 00’erne var det særdeles sjovt at være en del af køkkenbranchen, der selv beskriver tiden som »de gyldne år.« Den tid er nu ved at vende tilbage, det mærker de i hvert fald også hos Svane Køkkenet.

»Vi har oplevet en eksplosiv vækst henover den senere år, og vi kan se, at krisen er forbi. Vi leverer i 2015 en vækst på godt 20 pct,« fortæller Torben Nielsen, kædechef hos Svane Køkkenet til Børsen.

Nobia

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere