Del : SMS
Berlingske Business

Kasi-Jesper klar med nyt smykkeeventyr

Jesper Nielsen
Jesper Nielsen Foto:

Den tidligere smykkekonge og Brøndby-sponsor Jesper Nielsen siger, at han er fri af Pandoras snærende konkurrenceklausul og klar til at erobre verden med en ny smykkekollektion.

Artiklen fortsætter under annoncen
For ganske kort tid siden gjorde KASI Jesper - alias Jesper Nielsen - en opdagelse, som kan ændre hans liv og karriere radikalt. De snærende bånd, som siden bruddet med Pandora har hindret det forhenværende smykkematador i at være aktiv i den branche, han elsker, kunne løsnes før tid:

»Sammen med min advokat opdagede jeg, at det ifølge europæisk lov ikke er lovligt at binde en tidligere ejer af en virksomhed via en konkurrenceklausul i mere end to år. ... dette betød, at jeg ikke længere behøvede at vente til 2015 med at gå ind i branchen igen, men kunne gøre det allerede fra 1. april 2013.«

I en ny bog »Sådan blev jeg KASI Jesper« fortæller Jesper Nielsen blandt andet om sin konkurrenceklausul med Pandora. En klausul, som ifølge hans udlægning ellers har bundet ham på hænder og fødder frem til 2015.

I bogen, som udkommer i næste uge fortæller Jesper Nielsen, at moderen, Dorthe Nielsen og søsteren Annette Nielsen nu er klar med et nyt smykkebrand, som det nye KASI skal forhandle under navnet »Endless«. De to stiftede 1. november 2012 selskabet Endless Jewelry Aps., og søsteren har sat sig i direktørstolen.

»Til april 2013 står min mor og min søster altså klar med vores nye kollektion, og når jeg går ind i det, har vi den rette startkapital og et brand, der er endnu stærkere end Pandora. På den måde kan vi få lov til at sætte fuld skrue på turbinerne uden nogensinde at blive stoppet af hverken kontrakter eller en logistikstyret ledelse. Endless er altså ikke kun navnet på familiens næste kollektion, men også en betegnelse der ganske tydeligt beskriver, hvilke grænser der vil kunne sættes på dens udbredelse. Hvis vi ønsker det, kan vi altså sælge Endless på både Sydpolen og månen,« fortæller Jesper Nielsen.

KASI Jesper har de senere år mest været kendt for store planer, der ikke blev til noget, og for udtalelser om størrelsen af pengetanken, som ikke holdt vand. Således var hans succes som sponsor for håndboldklubben AG København og fodboldklubben Brøndby til at overse. AGK er konkurs, og Brøndby endt i dyb krise. Så hvor troværdige er hans planer om at genindtage tronen som smykkekonge?

En af KASI Jespers branchekolleger, formanden for Guldsmedebranchen i Danmark, Søren Lynggaard er ikke i tvivl:

»Hvis Jesper Nielsen har det rigtige produkt, så kan han sagtens gøre come-back. Man kan sige mange ting om Jesper, men han har været utrolig dygtig med de ting, han gjort med Pandora i Tyskland. Det skal man ikke underkende. Han gjorde noget, som ingen andre havde gjort før.«

»Jesper Nielsen bankede Pandora fuldstændig sindssygt igennem i Tyskland. Jesper er en gadedreng, og han gjorde det på en meget uortodoks måde, og han gjorde det ved at køre rundt i sin fars gamle Opel Ascona fra dør til dør. Det er vanvittig flot, og det er der mange, der glemmer i dag,« siger han til Berlingske.

LÆS HELE ARTIKLEN I BERLINGSKE BUSINESS SØNDAG

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere