Del : SMS
Berlingske Business

Jysk satser på senge i Kina

Pix-jysk
Det er ikke gået som forventet med salget i de kinesiske Jysk-butikker. Nu ændrer virksomheden kurs og vil satse på mere eksklusive varer, der rammer den kinesiske middelklasse.  Foto:

Et skuffende salg får Dyne-Larsen til at ændre kurs i Kina. Der skal satses på langt mere eksklusive varer inden for »sleeping«-området.

Artiklen fortsætter under annoncen

Kina skulle have været den helt store vækstsucces for Jysk. Nu må Dyne-Larsen se i øjnene, at det langt fra er gået som forventet. Nu bliver konceptet ændret for alle butikker for at redde Kina-satsningen fra en fiasko. 

I stedet for store varehuse med masser af tilbud bliver varesortimentet snævret ind til alt det, der hører under »sleeping«. Det skriver Børsen. Det er nemlig dét, der sælger i Kina. Og så skal der satses mere på det eksklusive.

pix_Ikea

»Med det store udbud af varer, vi havde før, var det måske svært for de kinesiske kunder at se, hvem vi egentlig var, og hvad vi ville. Med vores nye fokus på soveinteriør har vi fået en meget mere skarp profil, der gør, at folk ved, de kan komme herind og få gode råd og anvisninger til, hvordan man opnår en bedre søvn,« siger Rami Jensen, der er direktør for forretningsudvikling hos Jysk med særligt ansvar for Kina, til Børsen.

Butikkerne i Kina kommer derfor ikke til at ligne dem, vi kender fra både Danmark og andre lande. Havemøbler og lavprisvarer vil ikke længere kunne købes. Jysk går direkte efter middelklassen, der er ved at vokse i det kinesiske landskab. Den gruppe går ikke efter de produkter.

Det skulle tage lidt tid, før Jysk fandt ud af, at en skarp profil var essentielt på det kinesiske marked. 

koglen

»Der er altid kloge mennesker, der bagefter vil sige, at vi burde have læst det kinesiske marked bedre. Men vi skammer os bestemt ikke over det, vi har gjort hidtil. Tværtimod synes jeg, at vi har været ret hurtige til at lukke de gamle butikker og skabe rammerne for et nyt og bedre koncept,« siger han til Børsen.

Foreløbig er der åbnet 11 butikker i Kina. Tre er allerede lukket. Da Lars Larsen for cirka tre år siden meddelte, at Jysk ville åbne butikker i Kina, lød planen, at der skulle åbne 500 butikker. 

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen