Del : SMS

Jysk satser på senge i Kina

Pix-jysk
Det er ikke gået som forventet med salget i de kinesiske Jysk-butikker. Nu ændrer virksomheden kurs og vil satse på mere eksklusive varer, der rammer den kinesiske middelklasse.  Foto:

Et skuffende salg får Dyne-Larsen til at ændre kurs i Kina. Der skal satses på langt mere eksklusive varer inden for »sleeping«-området.

Artiklen fortsætter under annoncen

Kina skulle have været den helt store vækstsucces for Jysk. Nu må Dyne-Larsen se i øjnene, at det langt fra er gået som forventet. Nu bliver konceptet ændret for alle butikker for at redde Kina-satsningen fra en fiasko. 

I stedet for store varehuse med masser af tilbud bliver varesortimentet snævret ind til alt det, der hører under »sleeping«. Det skriver Børsen. Det er nemlig dét, der sælger i Kina. Og så skal der satses mere på det eksklusive.

pix_Ikea

»Med det store udbud af varer, vi havde før, var det måske svært for de kinesiske kunder at se, hvem vi egentlig var, og hvad vi ville. Med vores nye fokus på soveinteriør har vi fået en meget mere skarp profil, der gør, at folk ved, de kan komme herind og få gode råd og anvisninger til, hvordan man opnår en bedre søvn,« siger Rami Jensen, der er direktør for forretningsudvikling hos Jysk med særligt ansvar for Kina, til Børsen.

Butikkerne i Kina kommer derfor ikke til at ligne dem, vi kender fra både Danmark og andre lande. Havemøbler og lavprisvarer vil ikke længere kunne købes. Jysk går direkte efter middelklassen, der er ved at vokse i det kinesiske landskab. Den gruppe går ikke efter de produkter.

Det skulle tage lidt tid, før Jysk fandt ud af, at en skarp profil var essentielt på det kinesiske marked. 

koglen

»Der er altid kloge mennesker, der bagefter vil sige, at vi burde have læst det kinesiske marked bedre. Men vi skammer os bestemt ikke over det, vi har gjort hidtil. Tværtimod synes jeg, at vi har været ret hurtige til at lukke de gamle butikker og skabe rammerne for et nyt og bedre koncept,« siger han til Børsen.

Foreløbig er der åbnet 11 butikker i Kina. Tre er allerede lukket. Da Lars Larsen for cirka tre år siden meddelte, at Jysk ville åbne butikker i Kina, lød planen, at der skulle åbne 500 butikker. 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere