Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Just Eat lider i Storbritannien

just eat
David Buttress, øverste direktør hos Just Eat, har fortsat tiltro til, at online take away-platformen kan udvikle forretningen på trods af stadig mere konkurrence. Foto:

Stadig flere online take away-platforme har taget toppen af Just Eats vækst i Storbritannien.

Det danskstiftede Just Eat kæmper i øjeblikket for at holde fast i sine markedsandele i Storbritannien. De senere år har stadig flere konkurrenter meldt sig ind i konkurrencen om de britiske take away-kunders gunst, og det resulterede i, at Just Eat fik taget toppen af væksten i slutningen af 2016.

I årets første ni måneder steg antallet af ordrer hos Just Eat med 38 pct., men ved udgangen af december var kurven nede på 36 pct,. skriver Bloomberg. Det skuffende resultat har foreløbig sendt onlineplatformens aktier ned med syv pct.

Serieiværksætteren Jesper Buch

Det er blandt andet stærke virksomheder som Uber og Amazon, der har meldt sig ind på markedet for online take away-mad, som er et boomende marked i Storbritannien. Tilbage i december opkøbte Just Eat af samme grund den engelske konkurrent Hungry House i en handel, der menes at kunne løbe op i små 2,1 milliarder kroner.

Just Eat-konceptet blev udviklet i Danmark i 2001 af blandt andre serieiværksætteren Jesper Buch. I 2006 rejste Buch til London for at etablere den danske kæde i Storbritannien, hvor selskabet siden har haft sit hovedkvarter. Jesper Buch selv er for længst købt ud af selskabet, der opererer i 13 lande i dag. I 2014 blev Just Eat børsnoteret på børsen i London, og selskabet menes at have en markedsværdi af 3,6 milliarder pund.

just eat

Den øverste direktør hos Just Eat, David Buttress, siger ifølge Bloomberg, at væksten i ordrer giver Just Eat en fornuftig »position« til at levere de resultater, man tidligere har budgetteret med.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen