Del : SMS
Berlingske Business

Just-Eat debuterer i plus på London-børsen

Fastfoodfest på børsen i London
Just-Eat bliver torsdag børsnoteret i London. Foto:

Der er lagt op til en fastfoodfest på børsen i London, når dansk-stiftede Just-Eat torsdag har første handelsdag. Aktien åbner med et plus på 10 procent, men er siden faldet lidt tilbage.

Artiklen fortsætter under annoncen
Just-Eats første dag på London Stock Exchange tegner til at blive en succes for direktør for CEO David Butress og kompagni. Aktien åbnede op med lyn og torden og et plus på 10 procent, men fik siden et lille tilbagefald. Hen ad formiddagen begyndte kursen dog at stige støt, og siden har aktien zigzagget støt og roligt op i retning af det tabte. Klokken 13.30 ligger kursen og summer omkring 280p, hvilket er et plus på godt otte procent.

Udbudsprisen lå på 260p, og det fastsætter take away-sitets markedsværdi til knap 1,47 milliarder pund, svarende til over 13 milliarder kroner.

Officielt: Just Eat klar til børsen


Just-Eat sigter på at rejse 100 millioner pund eller lidt over 900 millioner kroner på børsnoteringen til at finansiere opkøb, der skal styrke selskabets markedsposition. Det skriver britiske The Telegraph.

Det online take away-site blev stiftet i Danmark i 2001, men opererer i dag i 13 lande, og er ejet af fem de venturefonde Index Ventures, Greylock Partners, Redpoint Ventures, SM Trust og Vitruvian Partners. Ledelsen og en række private investorer ejer desuden aktier i selskabet.

just eat værdi

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere