Del : SMS

IKEA får ny direktør i Danmark

pix-ikea
Foto:

Den 51-årige Dennis Balslev bliver ny administrerende direktør for IKEA Danmark.

Artiklen fortsætter under annoncen
Ny administrerende direktør for IKEA Danmark bliver 51-årige Dennis Balslev. Han har mere end 30 års erfaring hos den svenske møbelgigant, og han har arbejdet for IKEA både i Holland, Sverige og Danmark.

"Jeg er naturligvis stolt over, at jeg får ansvaret for at lede IKEA Danmark. Jeg glæder mig meget til at komme tilbage til Danmark og ser frem til, sammen med alle medarbejderne, at skabe endnu bedre oplevelser for de besøgende og udbygge vores fokus på at drive forretning med omtanke for både mennesker og miljø," lyder fra den nyudnævnte administrerende direktør.

Dennis Balslev indledte sin karriere i IKEA Danmark i 1979 og kommer senest fra en stilling som chef for IKEA Concept Business Unit hos Inter IKEA Systems B.V., der er ejer og global franchisegiver af IKEA konceptet. På sin vej op gennem IKEA-hierarkiet har Balslev arbejdet hos IKEA i blandt andet Aalborg, Odense og Taastrup. I 1999 drog han til IKEA i Holland, hvor han blandt andet har været varehuschef i Amsterdam. Da han skulle uddannes til varehuschef havde han et ophold hos IKEA i Gøteborg.

Indtil Dennis Balslev tiltræder den 1. maj 2013 vil Kim Johansson fungere som direktør for IKEA Danmark.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere