Del : SMS
Berlingske Business

IC Companys skærer Jackpot og Cottonfield fra

aaa
Foto:

Forenkling og klar fokusering er nøgleordene i IC Companys nye strategi, som lægger op til nye markeder, stabilisering og salg af mærkerne Jackpot og Cottonfield.

Artiklen fortsætter under annoncen

Før var der 11 brands, men modekoncernen IC Companys har skåret to fra for at gøre plads til en mere skarp virksomhed, med et klart fokus på både den indre struktur og markedet omkring den.

"Forenkling er et meget vigtig ord for vores regnskab og vores strukturændring," siger adm. direktør Niels Mikkelsen.

Koncernen har lagt en klar linje for, hvordan den skal sikre sig overskud i fremtiden. Andet kvartal 2012/13 i det forskudte regnskabsår ligger lige under omsætningen og driftsresultatet for 2011/12. Derfor har IC Companys sat gang i en række nye initiativer til at gøre koncernen mere konkurrencedygtig.

"Regnskabet er som forventet. Bruttoavancerne er gået op, vi har reduceret vores varelager og nedbragt vores gæld. I det marked vi bevæger os i, er det et tilfredsstillende resultat," siger Niels Mikkelsen og tilføjer:

"Men vi er ikke tilfredse med de mid market-mærker, der ikke giver overskud. Derfor har vi forberedt os på at gøre virksomheden mindre kompleks og sat mærkerne Jackpot og Cottonfield til salg."

IC Companys har derudover sat fokus på at øge indtjeningen gennem en stabilisering og et tættere samarbejde med partnerne. Blandt andet har virksomheden før jul lavet en aftale med en japansk partner om mærket By Malene Birger, hvor brandet skal tages til et nyt niveau med shop-in-shops og butikker på det japanske marked.

Men det er ikke kun i Asien, koncernen ser nye muligheder for vækst. I England, Tyskland og Frankrig vil IC Companys i højere grad fokusere på deres premium-mærker Tiger of Sweden, Peak Performance og By Marlene Birger.

"Det er de tre mærker, vi kommer til at vokse med i hele verden," siger Niels Mikkelsen.

Med den nye forenkling har IC Companys inddelt brandporteføljen i tre segmenter - Premium Outdoor, Premium Contemporary og Mid Market Contemporary - for at reducere virksomhedens kompleksitet. Noget som både kunder og forbrugere vil få gavn af.

"Forbrugerne vil kunne mærke skarpheden. Vores produkter bliver bedre i butikkerne og vores engros kunder vil kunne mærke, at vi ved, hvad vil gerne vil, og at vi har nogle klare målsætninger," siger Niels Mikkelsen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere