Del : SMS
Berlingske Business

IC Companys forbedrer marginalerne

IC Companys_business
IC Companys bygninger på Raffinaderivej. Foto:

Tøjkoncernen formår at tjene flere penge i et presset marked.

Artiklen fortsætter under annoncen

IC Companys kommer ud af første kvartal i det forskudte regnskabsår for 2012/13 med et resultat efter skat på 123 mio. kr. mod 108,5 mio. kr. i samme periode året før. Før skat lander modetøjskoncernen et overskud på 164 mio. kr. sammenlignet med sidste års overskud på 145,1 mio. kr.

Omsætningen stiger en smule til 1196 mio. kr. fra 1175 mio. kr. i første kvartal af 2011/12. Driftsresultatet, EBIT, beløber sig til 165,8 mio. kr., hvor det sidste år var på 146,5 mio. kr. EBIT-marginen for første kvartal 2012/13 kan dermed opgøres til 13,9 pct. mod 12,5 pct. i samme periode sidste år.

- Et klart fokus på vækst i Premium-segmentet og konsolidering i Mid Market- og Fast Fashion-segmentet betyder, at vi kan reducere kompleksiteten og omkostningerne i koncernen. Samlet gennemfører vi indtjeningsforbedrende tiltag på mindst 100 mio. DKK i forhold til 2011/12, der alle understøtter vores ambitioner for koncernen, siger topdirektør hos IC Companys Niels Mikkelsen i regnskabet.

Justerer man for engangsposter hævede IC Companys desuden driftsmarginalen (EBITDA) med 1,3 pct.point til 16,1 pct.

Endelig er EBITDA-resultatet 192,6 mio. kr. sammenlignet med 173,9 mio. kr. i den tilsvarende periode af 2011/12.

IC Companys fastholder forventningerne til 2012/2013 og ser fortsat lidt lavere omsætning end sidste år, men et resultat af primær drift "på niveau med eller bedre end 2011/12".


Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere