Del : SMS
Berlingske Business

Hjem-Is vil sælge til kineserne

isssssssssss
Snart er Hjem-Is ikke kun kendt i Danmark. Til foråret vil også kineserne få mulighed for at sætte tænderne i en kold, dansk is. Foto:

I dag er isproducenten Hjem-Is kendt for sine blå isbiler, der kører rundt i Danmark. Fremover skal de også forbindes med isbarer i Kina. Det sikrer en netop indgået millionaftale.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ding-ding-ding lyder det ud af højtaleren på den blå bil, når den kommer trillende opad villavejene i hele landet. Der er selvfølgelig tale om Hjem-Is-bilen. I Danmark kender vi den for at bringe is til vores hjem og til vores fryser. Snart vil også kineserne skulle lære at sige Hjem-Is, men lyden af is-bilen må de undvære.

Hjem-Is

Hjem-Is har netop landet en millionaftale med det kinesiske selskab Zoupnig Fukai. Men i Kina har mange ikke den fornødne frysekapacitet, hvorfor det ikke vil give mening at have den blå isbil på vejene. I stedet åbner Hjem-Is isbarer, såkaldte concept stores, skriver Børsen.

pix-hjemis

»Da vi overtog Hjem-Is for to år siden, skulle vi trimme forretningen her i Danmark, men også videreudvikle den. Det her skal ses som et stort skridt i videreudviklingen af Hjem-Is,« siger Per Roth, produktionsdirektør og medejer af Hjem-Is.

09BUSViking-Is.jpg

Til at starte med forventer Hjem-Is at åbne 10-15 isbarer i den kinesiske by Jinan. Første gang kineserne kan forvente at smage Hjem-Is vil blive i maj eller juni.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere