Del : SMS
Berlingske Business

Her jokkede BPs topchef i spinaten

pix-hayward-2-kvadratisk
Overskrift
Foto:
pix-HAYWARD-kvadratisk
Overskrift
Foto:
pix-HAYWARD
Overskrift
Foto:

Tony Hayward har haft nogle hårde uger. I kølvandet på oliekatastrofen gjorde BP-chefen sig gang på gang uheldigt bemærket. Se her, hvorfor amerikanerne er så sure på ham.

Artiklen fortsætter under annoncen

Tidligere på måneden sagde den amerikanske præsident, at det i hvert fald ikke ville virke for ham, hvis han opførte sig som BP-topchefen Tony Hayward har gjort efter olieudslippet i den Mexicanske Golf.

Men hvad er det egentlig, at Hayward har gjort og sagt, som har gjort masserne så rasende i USA? BBC har forsøgt at finde svarene.

Læs også: Pengene tre gange igen, hvis BP-formand bliver året ud

Tony Hayward har nu trukket sig tilbage fra rampelyset og lader nu andre chefer fra oliegiganten svare på spørgsmålene om oliekatastroofen, der havde sit udspring i en eksplosionsagtig brand på boreriggen Deepwater Horizon 20. april, og dens konsekvenser.

Haywards seneste bommert var ifølge BBC, at han valgte at tage weekenden fri, så han kunne deltage i en kapsejlads med lystyachter.

Læs også: Hård kritik af BP-boss der nyder sejlerliv langt fra oliekaos

Det fik Det Hvide Hus op af stolen, og præsidentens stabschef Rahm Emanuel udtalte da også promte, at det bare var den seneste af en lang række af PR-fadæser og fejlbeslutninger.

"Jeg tror, vi alle må konkludere, at Tony Hayward ikke kommer til at få en ny karriere som PR-konsulent," sagde Emanuel i den forbindelse.

Men hvor store bommerter begik BP-topchefen egentlig?

Klik dig videre nedenfor og bedøm selv

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere