Del : SMS
Berlingske Business

Her er den mobile fremtid inden for e-handel

05TILAsos.jpg
Britiske Asos har godt fat i de unge, når det kommer til mode og e-handel.

Vil man se den mobile fremtid, er britiske Asos et godt bud. Modeforretningen har nemlig specialiseret sig i den unge målgruppe mellem 20-30, som er betydeligt mere mobilaktiv end ældre årgange.

Artiklen fortsætter under annoncen

»Vores strategi er »mobile first«. Allerede i dag kommer halvdelen af vores trafik fra mobilen, og det vil vokse betydeligt i de kommende år. Vi laver ikke noget uden at tænke den mobile platform ind i løsningen,« fortæller territory manager Natasja Giezen fra hovedkontoret i London.

Asos havde i 2014 en omsætning svarende til ti milliarder kroner fordelt på en række lande, og firmaets mobil-app udkommer på ni forskellige sprog.

05BUSmobil.jpg

Samtidig erkender Asos, at den mobile platform var og er en udfordring.

»Vi er blevet forkælet af computer­skærmen, fordi arealet er så stort. Man skal være forberedt på nådesløse prioriteringer af indholdet, ellers virker det ikke. Og det bedste er at spørge kunderne,« fortæller Natasja Giezen. Firmaet bruger derfor mange ressourcer på at teste forskellige løsninger i samarbejde med kunder for at forstå brugeroplevelsen.

05BUSWacherhausen.jpg

»Vi laver i dag meget mere research end for blot 12 måneder siden. Fordi det går så stærkt. Derfor vokser vores mobilteam også hele tiden.«

Med hensyn til valg af platform er strategien at være alle steder, i apps, på mobile hjemmesider, smartphones og tablets.

»Vi går efter det hele,« lyder det fra Asos’ territory manager.

05TILCoolshop.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere