Berlingske Business

Google åbner sin første fysiske butik

Fredag: Google
Overskrift
FREDAG: Google åbner sin første fysiske butik, The Google Shop, i London. Ud over at fremvise virksomhedens fysiske produkter, vil butikken demonstrere apps og tilbyde kurser for både børn og voksne. Foto:
BRITAIN LONDON GOOGLE SHOP
Overskrift
The Google Shop er placeret inde i den eksisterende butik Currys PC World på Tottenham Court Road. Kunderne kan blandt andet designe deres eget Google-logo, som det ses i baggrunden her. Foto:
BRITAIN LONDON GOOGLE SHOP
Overskrift
Kunderne i den nye Google-butik i London får lov til andet end at købe ting. Blandt andet kan de med programmet Google Earth rejse verden rundt på storskærm. Foto:

Teknologi-giganten Google åbner sin første fysiske butik i London. Ud over at fremvise virksomhedens fysiske produkter, vil butikken demonstrere apps og tilbyde kurser for både børn og voksne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det startede som en søgemaskine og er nu et teknologisk imperium med projekter som selvkørende skibe og internetdistribution med luftballoner.

Men undervejs har Google også skabt mere jordnære produkter. Dem stiller virksomheden nu til skue i sin første fysiske butik i London.

PIX-US-SPACE-SPACEX-DRAGON

Den britiske avis The Telegraph skriver, at Google har valgt den eksisterende butik Currys PC World på Tottenham Court Road i London som første lokation for sin egen »The Google Shop«.

Derved bliver der tale om »en butik i en butik«, og den foreløbige plan er at udvide med yderligere to Google-butikker, ligeledes i London.

pix-Nets/Eika

Britisk begejstring

Tidligere har Google i 2011 haft midlertidige butikker i både London og Australien, men det er første gang, at den amerikanske koncern åbner en fast, fysisk butik. Og Googles britiske direktør for marketing, James Elias, er med egne ord »enormt begejstret« over åbningen.

pix-Google-krus

»Med The Google Shop vil vi tilbyde folk et sted, hvor de kan lege, eksperimentere og lære om alt, hvad Google har at tilbyde,« siger han og bakkes op af Ainsley Sykes, projektleder i Currys PC World, hvor The Google Shop altså skal ligge:

»Vi er glade for at samarbejde med Google. Det giver en ny og innovativ måde for kunderne at engagere sig i butikken, interagere med den medrivende teknologi og at have det sjovt, mens de lærer,« siger Ainsley Sykes.

Butik med teknik

Ud over at sælge produkter med Googles egen teknologi, tager tech-giganten noget af den kreativitet, som firmaet er kendt for, med til sin nye lokation.

pix-Patrick Pichette

Kunderne får blandt andet mulighed for at rejse verden rundt på storskærm med programmet Google Earth, designe deres egne Google-logoer - som på nettet er kendt på at skifte udseende hver dag - eller se film fra Google Play eller videotjenesten YouTube, som Google købte i 2006.

Derudover vil butikken jævnligt afholde kurser om alt fra internetsikkerhed til brug af Googles produkter. Populære apps og produkter vil blive demonstreret, og virksomheden planlægger tilmed at undervise skolebørn i basal programmering.

pix-Sundar Pichai, Google

Google er ikke den første store teknologivirksomhed til at åbne en butik i eget navn. I mange år har Apples butikker været omdrejningspunkt for sine fans, og amerikanske Amazon overvejer i øjeblikket også at slå dørene op for en fysisk lokation i New York.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen