Del : SMS
Berlingske Business

Fremgang for Vordingborg Køkkenet

wevwev
ARKIVFOTO. innovation Vordingborg Køkken direktør Hjalmar Skovholm Hansen Foto:

Salgsvækst på 44 pct. siden finanskrisen og succes med sloganet "Luksus alle har råd til"

Artiklen fortsætter under annoncen
Vordingborg Køkkenet A/S rapporterer om en salgsvækst på 26 pct. i 2013, hvor den samlede omsætning endte på kr. 327 mio. og et resultat før skat på kr. 27 mio., og virksomheden kan glæde sig over en vækst på 44 pct. siden 2009.

”Vi er stolte over, at vores strategi har vist sig at outperforme vores konkurrenter, og det viser bare at danskerne ikke er så glade for saml‐selv og low service. Danskerne vil have luksus, alle har råd til. Det betyder, at der er vækst i at have en konkurrence dygtig organisation med kunden i centrum, et produkt der på alle områder matcher konkurrerende produkter, og så ikke at forglemme en konkurrencedygtig pris,” siger adm. direktør Hjalmar Skovholm Hansen.

I 2007 outsourcede Vordingborg Køkkenet sin produktion og valgte at koncentrere sig om salg, logistik og administration. Organisationsformen er en kapitalkæde, hvor Vordingborg Køkkenet ejer samtlige 25 butikker. Det valg er direktøren glad for:

”Vores omsætning på 327 mio. fordelt på 25 udsalgssteder er absolut noget af det allerbedste i branchen, og beviser bare at den knowhow, der ligger i Vordingborg Køkkenet vedrørende butiksdrift er helt i top, og sammenholdt med at produkterne produceres på en af verdens absolut førende produktionsfabrikker, kan vi med rette kan sige at ”vi matcher alt,” siger Hjalmar Skovholm Hansen.

”Væksten er genereret både på privat- og erhvervssegmentet, og især erhvervssegmentet har fået øjnene op for vores fuldservice program, hvor vores pris på et monteret køkken ofte slår det, som vores erhvervskunder har været vant til. Samtidig får de et væsentligt bedre produkt,” siger direktøren, som ser lyst på fremtiden, da også 2014 har budt på fremgang.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere