Del : SMS

Frellsen-kunder skal have noget for pengene

Frellsen
»Vi henvender os til 90 procent af den danske befolkning, og så nytter det altså ikke, at priserne ligger heroppe,« siger Frellsens direktør, Peter Frellsen. Foto:

Frellsen kunne godt lukrere på chokoladebølgen og skrue prisen i vejret, men det ville være imod virksomhedens filosofi.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danskernes appetit på hjemmelavet kvalitetschokolade frister ikke Frellsens direktør, Peter Frellsen, til at sætte priserne op på flødeboller eller den fyldte chokolade i de 39 Frellsen-butikker.

»Vi er meget fodslæbende med at sætte priserne op. Vores filosofi er, at vi aldrig vil spare på de gode råvarer, og at vi heller aldrig må blive grådige. Kunderne skal føle, at de får noget for pengene,« siger Peter Frellsen.

22BUSpeterfrellsen.jpg

På et marked, hvor nye aktører som Peter Beier og Summerbird har positioneret sig som luksuschokolade, har Frellsen valgt en mere lavtflyvende profil.

»Vi henvender os til 90 procent af den danske befolkning, og så nytter det altså ikke, at priserne ligger heroppe,« siger Peter Frellsen.

Frellsens filosofi hænger tæt sammen med, at salget af chokolade, hundredtusindvis af flødeboller og softice står for 90 procentaf omsætningen i butikkerne, hvor kunderne er hurtige til at bemærke selv små prisstigninger.

Tidligere blev der også solgt meget slik i Frellsen-butikkerne, men Frellsen kunne ikke konkurrere med ulovligt bland selv-slik. Derfor har Frellsen fokuseret på at øge salget af egne varer. Senest er Frellsen også begyndt at sælge coffee to go, som om et år skal udgøre ti procent af butikkernes omsætning. Samtidig øger Frellsen butiksarealet i sine butikker.

Beier

Frellsen offentliggør ikke omsætningstal, men de seneste fem år er bruttofortjenesten steget fra 98 millioner kroner til 105 millioner kroner, og årets resultat er steget fra 11 millioner kroner til 15 millioner kroner.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere