Del : SMS
Berlingske Business

Fredag bliver årets travleste butiksdag

juklegaver strøget
Foto:

Butikkerne forventer, at fredag 27. december bliver årets mest travle dag.

Artiklen fortsætter under annoncen

Januarudsalget har sneget sig helt hen til juledagene, og ferien bliver brugt på shopping, til trods for at de fleste allerede har fået mange gaver under træet, skriver Jyllands-Posten.

Udsalget begynder i år 27. december, som også er den første dag, butikkerne har åbent efter jul, og forretningsindehaverne forventer en rekordtravl dag.

”Der er sindssygt travlt mellem jul og nytår, fordi udsalget er smeltet sammen med gavebytteriet,” siger Lars Svendsen, formand for Strøgforeningen.

Strøgforeningen, der har 120 medlemsbutikker, har for tredje år valgt at begynde udsalget lige efter jul og dermed lade udsalgsskiltene afløse julepynten med det samme.

Formanden forventer, at det bliver den dag med flest mennesker i byen, men omsætningen slår ikke rekorder, da nogle også får penge udbetalt.

Hos Dansk Erhvervs regner man med, at hver tredje dansker vil bytte en eller flere gaver, men kun omkring 4 procent af de solgte julegaver ryger tilbage til butikkerne. Selv om mange forretninger gerne bytter julegaverne langt ind i 2014, vælger de fleste at bytte gaverne inden nytår, og det giver travlhed i butikkerne oven i udsalget.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere