Del : SMS
Berlingske Business

Føtex får færre fladskærme og flere fødevarer

Føtex
Foto:

Der bliver skåret ned på nonfood-varer og op for fødevarerne, når Føtex fremover skal æde sig tilbage i kampen om discountkunderne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Føtex blæser til angreb i slaget, der skal tilbageerobre nogle af de mange discounthungrende danskere.

I det seneste regnskab fra A.P. Møller - Mærsk faldt overskuddet i Dansk Supermarked med en femtedel. Faldet i nonfood-varer fik en stor del af skylden, og derfor tager chef for Føtex-kæden Mette Maix, der trådte til 1. september, nu endnu et initiativ, skriver Jyllands-Posten.

Allerede i sidste måned lancerede kæden den såkaldte prismatch, der skal give en eventuel prisforskel på mærkevarer i rabat, hvis den samlede pris i indkøbskurven ligger over discountkonkurrenterne som Rema 100, Fakta og Lidls.

føtex

Nu øger Føtex så udvalget af fødevarer på hylderne.

"Jeg skal genskabe tilliden til vores priser. Der kommer kampagnetiltag og andre nye tiltag. Det skal alt sammen sørge for, at vi bedre kan konkurrere med discountbutikkerne," siger Mette Maix til Jyllands-Posten.

Hun understreger dog samtidig, at Føtex alligevel ikke skal opfattes som discount.

f

"Vi skal sørge for, at kunderne har valget. Hvis de vil have discount, skal der være det. Hvis de vil have højere kvalitet og speltmel, skal der være det," siger Mette Maix til Jyllands-Posten.

Tidligere på efteråret meddelte supermarkedskæden desuden, at man lukkede to sjællandske varehuse for at ruste sig til fremtiden.

 lidl

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere