Del : SMS
Berlingske Business

Fire millioner besøgte Tivoli sidste år

Halloween_Tivoli_Business
Hygge og uhygge i Tivoli i forbindelse med Halloween tiltrak endnu flere gæster end tidligere. Foto:

Tivolis samlede besøgstal for 2012 endte på 4.033.000 personer - det højeste antal gæster i fem år.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der er tale om en fremgang på 2 procent i forhold til 2011. Fremgangen var dog hentet udelukkende i Halloween-åbningen, hvor der sidste år var åbent en uge længere end normalt. I sommer- og julesæsonen var besøgstallet lavere end i året før.

Jul i Tivoli 2012 var en uge kortere end året før. Det skyldes udvidelsen af Halloween i Tivoli med en ekstra uge. Besøgstallet for Jul i Tivoli 2012 på 857.000 anses derfor også for tilfredsstillende selvom der året før var 889.000 gæster.

- Lige over 4 mio. gæster besøgte Tivoli i 2012, hvilket er det højeste årlige besøgstal siden 2007. Det er tilfredsstillende, og ikke mindst glædeligt at konstatere, at Tivoli fortsat er attraktiv for gæsterne på trods af den økonomiske afmatning, som stadig præger den danske økonomi, siger administrerende direktør Lars Liebst.

Legoland

Tivoli åbner for sommersæsonen 11. april.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere