Del : SMS
Berlingske Business

FDB og Coop smelter sammen

pix-coop
Foto:

I årevis har FDB og Coop været adskilt. Nu samles aktiviteterne under navnet Coop, og i den forbindelse fratræder FDBs direktør.

Artiklen fortsætter under annoncen

I 10 år har moderselskabet FDB og forretningen Coop været adskilt. Nu samles aktiviteterne under Coop-navnet.

- Med den nye organisation tydeliggør vi, at vi er en virksomhed, der er ejet af vores medlemmer, forstærker vores ansvarlighedsarbejde samtidig med, at vi selvfølgelig fastholder vores kommercielle fokus. Fremtidens Coop er én sammenhængende organisation med medlemmerne som medejer i centrum, siger Coops administrerende direktør, Jesper Lien, i en pressemeddelelse.

I forbindelse med den nye organisation fratræder FDBs administrerende direktør, Thomas Bagge Olesen.

- Efter seks år i spidsen for FDB er min opgave afsluttet. Da jeg overtog jobbet i FDB i 2007 var opgaven at tage dagligvareforretningen Coop tilbage fra Coop Norden og få genetableret et tæt samspil mellem FDB og Coop. Det er blandt andet sket ved styrket indsats på ansvarlighed, lanceringen af medlemsfordelsprogrammet, CoopPlus, etablering af effektiv koncernstruktur, og det har i alt medvirket til, at Coop i dag står stærkt i det danske detailmarked, siger Thomas Bagge Olesen i pressemeddelelsen.

I Coops medlemskartotek optræder flere end 1,2 mio. danskere.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere