Del : SMS
Berlingske Business

FCM opjusterer efter salg af transfer-indtjening

FC Midtjylland-spillere
FC Midtjylland-spillere Foto:

Den børsnoterede sportskoncern FCM har fået en økonomisk blodtransfusion, efter at der er indgået aftale med en række lokale og nationale investorer.

Artiklen fortsætter under annoncen
En række lokale og nationale investorer har gennem et spillerinvestselskab givet tilsagn til FC Midtjylland om 15-20 millioner kr., oplyser FCM Holding søndag til fondsbørsen.

Investorgruppen har således købt del i fremtidige transferrettigheder i en række spillere.

"Aftalen er på nogle punkter forskellig fra tidligere investoraftaler og er yderst attraktiv for klubben. Vi er glade og stolte over at en række investorer fortsat syntes at det er attraktiv at investere i FC Midtjylland," siger FCMs bestyrelsesformand Johnny Rune.

Investeringen giver FC Midtjylland tid og ro til det fortsatte arbejde med at få tilpasset virksomheden efter en række år med store underskud.

"Vi er godt i gang med tilpasningerne og kan nu tillade os at arbejde langsigtet. Målet er at vi vil og skal være et selskab der har balance i regnskabet, hvilket investeringen giver os mulighed for," siger Johnny Rune.

Som følge af aftalen opjusterer FCM nu sine indtjeningsforventninger til hele 2012. FCM venter nu et resultat et sted mellem et underskud og et overskud på 3 mio. kr. Tidligere lød prognosen på et underskud på mellem 9 og 14 mio. kr.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere