Del : SMS
Berlingske Business

Ecco spreder risiko i Asien

pix-ecco
Ecco har ændret strategi og spreder risikoen for massive tab i forbindelse med katastrofer ved at producere på flere fabrikker. Foto:

Katastrofer som ødelæggende oversvømmelser har fået Ecco til at ændre strategi. De spreder nu produktionen i Thailand, så risikoen for tab mindskes.

Artiklen fortsætter under annoncen
Ødelæggende oversvømmelser af en fabrik i Bangkok har fået den danske skoproducent til at ændre produktionsstrategi i Thailand. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Da Eccos fabrik i Thailand i slutningen af 2011 blev oversvømmet, mistede virksomheden 35 procent af produktionskapaciteten, og med den nye plan undgår Ecco at stå i en situation med måneders udfald af leverancer til kunderne.

»Den nye strategi betyder, at vi typisk kun vil have fire maskiner koncentreret på ét produktionssted. Det reducerer risikoen for udfald af leverancer,« siger Eccos kommunikationsdirektør, Steen Frentz Laursen, til Jyllands-Posten og kalder den nye plan for 'post-Thailand-strategi.

Steen Frentz Laursen fortæller, at Eccos nye risikovurdering siger, at virksomheden ikke længere vil have en tredjedel af produktionskapaciteten samlet ét sted.

Ecco har således øget antallet af maskiner i Slovakiet og genåbnet virksomhedens fabrik i Portugal. Eneste sted, hvor planen ikke er implementeret, er i Indonesien, hvor Ecco vurderer, at risikoen for naturkatastrofer ikke er høj. Derfor har Ecco stadig fabrik i Indonesien med syv maskiner samlet under samme tag. Men som hovedregel satser Ecco i fremtiden på kun at have fire maskiner på hver fabrik.

I forbindelse med den nye strategi lukkede Ecco i november sin fabrik i den nordlige provins Pichit, hvor skoproducenten beskæftigede over 1.000 thailandske arbejdere.


Ecco


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere