Berlingske Business

Døgnåbent i Bilka var en succes som nok bliver gentaget

Bilka d
Foto:

Bilka overgik budgetterne for omsætningen i december, hvor butikkerne var åbne døgnet rundt.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dansk Supermarked har igennem længere tid forsøgt sig med en række døgnåbne Netto-butikker. Men i december tog man skridtet videre og lod også alle 17 Bilka-butikker holde åbent alle døgnets 24 timer.

Og forsøget har vist sig at være en succes, fortæller Bilkas direktør, Mark H. Nielsen, efter at decembersatsningen er blevet evalueret.

Billede

- Eksperimentet med at holde åbent i nattetimerne i december er gået over alt forventning.

- Julehandlen har været ualmindelig flot, og vi er nået et pænt stykke over, hvad vi havde budgetteret med, siger han.

Også kunderne har ifølge Mark H. Nielsen fået en bedre indkøbsoplevelse, ligesom butikkerne har fremstået mere indbydende.

Pix- interflora

- Kunderne har haft mulighed for at handle, lige når de ville, mens personalet har kunne bruge de mere stille timer til at fylde hylderne op og bestille varer hjem, så kunderne om morgenen er blevet mødt med en butik, der har været i rigtig pæn stand og i dagtimerne har været toptunet, siger han.
Mark H. Nielsen fortæller, at der naturligvis har været flere kunder i de sene aftentimer og tidlige morgentimer end midt om natten.

Men på en god nat har der alt i alt været flere hundrede kunder igennem hvert varehus.

Rema 1000 - 2016113007522444_o

Derfor er det sikkert ikke sidste gang, at man får lov at tøffe rundt med en indkøbsvogn i et Bilka-supermarked, mens de fleste andre sover.
- På baggrund af den succes, det har været, og de erfaringer, vi har gjort os, kunne vi godt forestille os at holde åbent på samme måde igen eller i en anden sammenhæng holde åbent på ekstraordinære tidspunkter, siger han.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen