Del : SMS
Berlingske Business

Døgnåbent giver varehuschefen hovedpine

11BUSBilka-opslag-164915.jpg
Kø i Bilka Black Friday i Aarhus.

Mange praktiske ting skal forberedes, før et 10.000 kvadratmeter dagligvarebutik kan have døgnåbent .

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er ikke ligetil at holde et 10.000 kvadratmeter stort varehus åbent døgnet rundt. Det kræver planlægning langt ud over vagt­skemaer og vareleveringer. Dét har varehuschef i Bilka i Field’s på Vestamager erfaret.

Esben Gjessing Keller har selv været med til at foreslå, at Bilka skal afprøve at holde døgnåbent, og i den forbindelse har han påtaget sig en række ekstraopgaver.

»Det er noget, vi gør, fordi vi synes, det kunne være sjovt at prøve af. Men det kræver også rigtig meget planlægning. Der bliver ved med at opstå småting, som vi også lige skal have styr på,« siger Esben Gjessing Keller.

11BUSbilka-hylder-182946.jpg

Det seneste, der dukkede op, var at finde en løsning på, hvordan også kundeservice-telefonen døgnbemandes, forklarer Esben Gjessing Keller.

Det, han har brugt længst tid på at planlægge, er imidlertid det øgede beredskab, som nattetimerne kræver.

»Det er en stor butik, og i nattetimerne vil der ikke være ligeså mange mennesker på gulvet, så det er klart, at risikoen for tyveri og mere alvorlig kriminalitet er øget, og det er naturligvis noget, vi skal være forberedte på,« siger Esben Gjessing Keller.

Af samme årsag vil han heller ikke svare præcis på, hvor mange ansatte der kommer til at arbejde efter den nuværende lukketid klokken 22.

30 af 450 ansatte

De ekstra vagter besættes af omkring 30 ud af de 450 ansatte hos Bilka i Field’s.

Hvis det bliver en succes at holde døgnåbent, vil der på sigt blive behov for at ansætte flere folk, men i testperioden dækkes vagterne af ansatte over 18 år, der selv har ønsket at arbejde om natten, forklarer Esben Gjessing Keller.

bilka

Der vil være ansatte i kassen døgnet rundt, men nattevagterne besættes primært af »folk på gulvet«, der skal sørge for at gøre rent og sætte varer på hylderne.

»Vi skal have afklaret, om det kan svare sig at have åbent døgnet rundt i forhold til kundernes behov. Men vi skal også afprøve, om vi kan opnå nogle driftsmæssige fordele og effektivisere vores arbejdsgange,« siger Esben Gjessing Keller.

Der vil således fortsat blive vasket gulv og gjort rent i nattetimer, mens enkelte kunder vil være til stede, og Esben Gjessing Keller mener, at der vil kunne spares ressourcer på ikke at skulle åbne butikken om morgenen og lukke den ned igen om aftenen.

På samme måde mener han, den kontinuerlige vare­opsætning vil kunne mindske situationer med tomme hylder i åbningstiden.

Esben Gjessing Keller møder selv ind fredag morgen klokken syv.

»Så smutter jeg lige hurtigt hjem og spiser aftensmad, inden jeg vender tilbage for at være til stede det meste af den første nat,« siger varehuschefen.

21BUSRema-1000.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere