Berlingske Business

Discountkæmpen Netto fyrer topchefen

Afgående adm. direktør for Netto, Claus Juel-Jensen
Afgående adm. direktør for Netto, Claus Juel-Jensen Foto:

Nettos topchef gennem de sidste 11 år Claus Juel-Jensen fratræder overraskende sin stilling, oplyser Dansk Supermarked. Afløseren er fundet men holdes hemmelig indtil videre. Frem til 1. oktober vikarierer vicepresident Morten Møberg Nielsen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Efter 25 års tro tjeneste er Netto-topchef Claus Juel-Jørgensen blevet fyret. Det sker som et led i discountkædens strategi, hvor Nettos position skal styrkes i både ind- og udland.

Claus Juel-Jørgensen har arbejdet i Netto i et kvart århundrede og heraf bestridt topposten i 11 år. Men en ny endnu ikke offentliggjort direktør, skal træde til for at styrke Nettos markedsposition i Danmark og desuden ekspandere kæden i Sverige og Polen.

Billede
For abonnenter LÆS MERE : Discountbutikker med i krigen om økokunder

»Med dette langsigtede fokus har Dansk Supermarked Group vurderet, at det er det rette tidspunkt at skifte direktør og få nye øjne på udfordringen,« skriver Netto-ejer, Dansk Supermarked Group i forbindelse med fyringen. Dansk Supermarked tilføjer, at de anerkender den afgående direktørs mangeårige arbejde for kæden, hvor Netto-konceptet er blevet rullet ud i både Danmark og udlandet.

Administrerende direktør i Dansk Supermarked, Per Bank, tilføjer desuden, at Claus Juel-Jensen sammen med sin organisation har formået at øge både omsætning og indtjening hvert år i vanskelige markeder.

Rema 1000 - 2016113007522444_o

»Netto står derfor i dag som den klart største og bedst indtjenende retailkæde herhjemme og med betydeligt vækstpotentiale udenfor Danmark. Det fortjener Claus Juel-Jensen stor anerkendelse og tak for,« siger Per Bank.

Ny direktør rekrutteret

Den nye direktør er ifølge Netto allerede fundet og forventes at tiltræde d. 1. oktober. Men discountkæden vil endnu ikke offentliggør, hvem der skal være Nettos nye administrerende direktør og dermed overtage ansvaret for kæden og dens 25.0000 medarbejdere.

Men opgaven, som den nye administrerende direktør skal varetage, er klar, slår Per Bank fast.

NETTO

»De kommende år vil vi fokusere yderligere på at give vore danske kunder en endnu bedre indkøbsoplevelse, hvilket blandt andet indbefatter en markant opfriskning af Netto -konceptet,« siger han og tilføjer:

»Herudover øger vi tempoet i vores ekspansion i Sverige og Polen, samtidig med at vi vil fastholde en stærk regional position i Tyskland.«

Lidl
For abonnenter LÆS MERE : Lidl opruster i discountkapløbet

Netto-kæden vil frem til den nye topchefs tiltrædelse blive varetaget af direktør i Dansk Supermarked Group, Morten Møberg Nielsen.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen