Del : SMS
Berlingske Business

Discountbølgen har nået boghylderne

boeger_business
Arkivfoto Foto:

Når supermarkedets kunder i dag lægger en bog ned til mælken og kartoflerne i indkøbsvognen, er det sjældent en nyudgivelse. Til gengæld koster den ofte kun 39 eller 49 kroner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Mange af bøger, som supermarkederne købte ind i årets andet kvartal, var nemlig billigbøger, viser forlagenes statistik, Bogbarometret, der dækker 85 pct. af forlagenes omsætning. Det skriver Dansk Handelsblad.

Sammenlignet med samme kvartal sidste år, faldt forlagenes omsætning fra dagligvarehandlen med 7 pct, og det skyldes, at supermarkederne køber billigere bøger. Det bekræfter kategorichef for bøger i Coop, Lars Dørge.

- Mens vi i vinter købte flere release-bøger med en salgspris på 100-200 kroner, satsede vi i andet kvartal på paperback-kampagner, som skulle sætte mere gang i salget, siger Lars Dørge og tilføjer, at beslutningen var en kombination af færre nyudgivelser fra forlagene og lidt forsigtighed fra Coops side.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen