Del : SMS
Berlingske Business

Den danske tøjkæde Moss Copenhagen er gået konkurs

Til BT Moss Copenhagen
Moss Copenhagen har fokuseret for meget på projekter, der intet havde med kerneforretningen at gøre, og det får nu konsekvenser. Firmaet gik konkurs for så at blive rekonstrueret Foto:

Tøjkæden er netop blevet erklæret konkurs, men fortsætter i en ny konstruktion og med en ny ledelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Tøjkæden vil tilbage til rødderne.

Sådan lyder det fra Moss Copenhagen i en pressemeddelelse, som fortæller, at de netop er blevet erklæret konkurs, men fortsætter i en ny konstruktion og med en ny ledelse.

25BUSHermann-Haraldsson-173.jpg

Årsagen er primært, ifølge den nye administrerende direktør Anders Freund, at Moss Copenhagen tidligere har fokuseret for meget på projekter, der intet havde med kerneforretningen at gøre.

- Det har skabt et stort underskud, selv om både de 12 butikker og den nye wholesale-forretning kører glimrende, lyder det.

- Vi har fuldt fokus på at hente det tabte hjem - ordentlighed er en kerneværdi for os i den nye ledelse, siger han og fortæller, at ingen af de 125 ansatte skal være bange for en fyreseddel.

Se billederne: Modebranchens fald: Disse tøjmærker overlevede ikke krisen

- Ingen vil blive afskediget på grund af rekonstruktionen.

- Vi vil tilbage til rødderne, hvor vi fokuserer på det, vi er rigtigt gode til: Modetøj til piger, siger Anders Freund.

ffd

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere