Del : SMS

Den danske tøjkæde Moss Copenhagen er gået konkurs

Til BT Moss Copenhagen
Moss Copenhagen har fokuseret for meget på projekter, der intet havde med kerneforretningen at gøre, og det får nu konsekvenser. Firmaet gik konkurs for så at blive rekonstrueret Foto:

Tøjkæden er netop blevet erklæret konkurs, men fortsætter i en ny konstruktion og med en ny ledelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Tøjkæden vil tilbage til rødderne.

Sådan lyder det fra Moss Copenhagen i en pressemeddelelse, som fortæller, at de netop er blevet erklæret konkurs, men fortsætter i en ny konstruktion og med en ny ledelse.

25BUSHermann-Haraldsson-173.jpg

Årsagen er primært, ifølge den nye administrerende direktør Anders Freund, at Moss Copenhagen tidligere har fokuseret for meget på projekter, der intet havde med kerneforretningen at gøre.

- Det har skabt et stort underskud, selv om både de 12 butikker og den nye wholesale-forretning kører glimrende, lyder det.

- Vi har fuldt fokus på at hente det tabte hjem - ordentlighed er en kerneværdi for os i den nye ledelse, siger han og fortæller, at ingen af de 125 ansatte skal være bange for en fyreseddel.

Se billederne: Modebranchens fald: Disse tøjmærker overlevede ikke krisen

- Ingen vil blive afskediget på grund af rekonstruktionen.

- Vi vil tilbage til rødderne, hvor vi fokuserer på det, vi er rigtigt gode til: Modetøj til piger, siger Anders Freund.

ffd

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere