Del : SMS
Berlingske Business

De mest populære julegaver købt på nettet

julegaver
Foto:

I en ny måling løfter danskerne sløret for, hvilke julegaver de køber på internettet.

Artiklen fortsætter under annoncen
Er dine venner og familie glade for internethandel, så er er store chancer for, at du får en hård pakke til jul. Mest sandsynligt får du en bog. Hele 46 procent af de danskere, som køber julegaver på internettet, har nemlig tænkt sig at investere i give bøger i julegave. Det viser en måling blandt 3.213 personer, som TNS Gallup har foretaget for Post Danmark.



39 procent har planer om at købe elektronik, som de kan give i julegave, mens 29 procent har planer om at købe legetøj på internettet. Danskerne er særdeles tilbageholdende med at købe bløde pakker på internettet. Kun 20 procent vil købe tøj, mens 12 procent vil købe sportsudstyr. Smykker har kun 11 procent planer om at købe via internettet.

Stor julehandel på nettet
Generelt er der godt gang i salget på internettet. Julehandlen på internettet ser ud til at blive 25 procent højere end sidste år, og den vil slå rekord ved at runde 1 milliard kroner. Det svarer til cirka 12 procent af den samlede julehandel. Det vurderer Foreningen for Distance- og Internethandel.

Der er stor forskel på, hvor hurtigt netbutikkerne får pakket varerne og sendt dem af sted. På den baggrund anbefaler Post Danmark, at man bestiller sine julegaver senest tre dage før, man har brug for dem.

pix-juleforbrug


"Selve transporten tager kun en dag, hvis man sender pakkerne med os, men hvis man ikke er sikker på, at netbutikken har varerne på lager, så gælder det om at få gjort sine jule-indkøb så hurtigt som muligt," siger Carsten Dalbo, chef for logistik i Post Danmark.

4 ud 10 køber julegave på nettet
Ifølge undersøgelsen fra Gallup har 42 procent af danskerne tænkt sig at købe en eller flere julegaver på internettet. 44 procent af mændene gør det, hvor blot 40 procent af kvinderne har planer om at klikke sig til julegaverne.

Ser man på alderen for de internet-handlende er det blandt de 35-49-årige, at der er flest. I denne aldersgruppe handler 55 procent julegaver på internettet, mens det kun gælder 25 procent blandt personer over 65 år.

Køb adgang til intelligent gaveguide: Over 5000 forslag til julegaver

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere