Del : SMS

Danskerne sælger ud af julegaver på nettet

pix-trend
Det er ikke alle, der vælger at træde ind i det store byttehelvede efter jul. Nogle går en anden vej og sælger varerne på nettet.  Foto:

I stedet for at stå i kø på store byttedag vælger flere at sælge julegaverne på nettet. Mange fordi det er pinligt at spørge til en kvittering.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er ikke altid, at julegaver falder i god jord. Så har man mulighed for at bytte dem. Eller også kan man sælge dem videre. Det sidste er der flere, der benytter sig af.

Brugt-tøj-sitet Trendsales oplever, at der i dagene efter juleaften er en stigning i antallet af oprettede annoncer på mellem 10-15 pct. Og oftest er det varer, der aldrig er blevet brugt, der bliver sat til salg.

»Nogle synes måske, at det er for besværligt at få byttet gaven, hvis butikken ligger for langt væk fra, hvor man bor. Så er det nemmere at sælge gaven, hvis man er vant til at handle på Trendsales eller en anden markedsplads på nettet,« siger Eva Kemp, der underdirektør hos Trendsales.

Mange får dog oftest ikke hele beløbet igen, når de vælger at sætte en vare til salg på nettet. Alligevel stryger nogle væk fra butikken og i stedet tager et billede af varen og slår en salgsannonce op.

Martin Falslev Andersen, der er medstifter af Trendsales, mener, at det virkelig kan nære folk, hvis man skal bede om en kvittering til at bytte en gave. Derfor kan det være nemmere bare at sælge gaven.

Sidste år viste en undersøgelse fra Trendsales blandt 2.504 brugere, at lidt under halvdelen synes, at det er pinligt at skulle spørge om en kvittering fra den person, man har fået en gave fra. Undersøgelsen viste også, at de færreste havde noget problem med at sælge en gave på nettet. Hellere det end at skulle trække en kvittering ud af folk.

Også tendensen med at iføre sig second hand tøj kan havde indflydelse på antallet af annoncer.

»Vi ser en tendens til, at der er flere gaver, der er second hand, og de kan jo ikke byttes,« siger Marin Falslev Andersen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere