Berlingske Business

Danskerne købte flere nye biler i 2016 end nogensinde før

RB PLUS Kofanger bag kofanger på motorvejene Påsketrafik: Forv
Salget af biler steg otte procent i 2016 og blev som ventet rekordhøjt. 222.500 nye biler blev solgt. (Arkivfoto) Foto:

Salget af biler steg otte procent i 2016 og blev som ventet rekordhøjt. 222.500 nye biler blev solgt.

Artiklen fortsætter under annoncen

København. Aldrig har så mange danskere købt ny bil som i 2016, hvor der blev solgt 222.500 nye personbiler.

Det er otte procent flere end i 2015, oplyser Danmarks Statistik.

Både på jobbet og privaten kunne mange danskere sætte sig til rette i et spritnyt køretøj.

Bilforhandler

- Tilgangen til husholdningerne var med 130.600 biler seks procent højere end i 2015, mens tilgangen til erhvervene med 91.900 biler lå 10 procent højere, skriver Danmarks Statistik.

Flere af de nye biler blev leaset. Antallet af de solgte biler, der blev leaset, steg 21 procent i forhold til 2015.

Leasingandelen steg dermed fra 38 procent i 2015 til 43 procent i 2016.

1

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen