Berlingske Business

Danskere shopper amok på mobilen

CHINA-APPLE/FAKE
Danske forbrugere er vilde med e-handel over mobiltelefonen, viser nye tal fra Dansk e-handelsanalyse. Foto:

Danskerne bruger i stigende grad mobiltelefonen til at shoppe fra. På et år er der sket en stigning på 70 procent i de online mobil-køb.

Artiklen fortsætter under annoncen
Flere og flere danskere bruger mobilen til at foretage køb online. I løbet af den seneste måned har 12 procent af danskerne e-handlet mod syv procent samme tid sidste år, hvilket svarer til en stigning på 70 procent.

Det viser tal fra Dansk e-handelsanalyse fra 2. kvartal 2011.

Særligt unge mellem 18 og 34 år handler online direkte fra mobilen, og tendensen skyldes blandt andet, at aldersgruppen handler mere i udenlandske e-butikker.

”Tallene understreger, at det stærkt stigende antal smart-phones med netadgang gør det nemmere og enklere at handle på nettet. Mobilen bliver i fremtiden det helt afgørende omdrejningspunkt i kontakten mellem forbruger og forretning. Det stiller derfor krav til e-butikkerne, der skal sikre, at deres websites også har en mobiltilpasset udgave,” siger kommunikationschef Henrik Theil fra Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH).

På førstepladsen over e-handel ligger DSB med online billetsalg - skarpt efterfulgt af Telmore, CDON.com, Ebay og amazon i nævnte rækkefølge.

Også dagligvaresalg hitter på nettet - hver 6. dansker har prøvet sig af med rugbrød-tandpasta kategorien online.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen