Del : SMS

Danskere shopper amok på mobilen

CHINA-APPLE/FAKE
Danske forbrugere er vilde med e-handel over mobiltelefonen, viser nye tal fra Dansk e-handelsanalyse. Foto:

Danskerne bruger i stigende grad mobiltelefonen til at shoppe fra. På et år er der sket en stigning på 70 procent i de online mobil-køb.

Artiklen fortsætter under annoncen
Flere og flere danskere bruger mobilen til at foretage køb online. I løbet af den seneste måned har 12 procent af danskerne e-handlet mod syv procent samme tid sidste år, hvilket svarer til en stigning på 70 procent.

Det viser tal fra Dansk e-handelsanalyse fra 2. kvartal 2011.

Særligt unge mellem 18 og 34 år handler online direkte fra mobilen, og tendensen skyldes blandt andet, at aldersgruppen handler mere i udenlandske e-butikker.

”Tallene understreger, at det stærkt stigende antal smart-phones med netadgang gør det nemmere og enklere at handle på nettet. Mobilen bliver i fremtiden det helt afgørende omdrejningspunkt i kontakten mellem forbruger og forretning. Det stiller derfor krav til e-butikkerne, der skal sikre, at deres websites også har en mobiltilpasset udgave,” siger kommunikationschef Henrik Theil fra Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH).

På førstepladsen over e-handel ligger DSB med online billetsalg - skarpt efterfulgt af Telmore, CDON.com, Ebay og amazon i nævnte rækkefølge.

Også dagligvaresalg hitter på nettet - hver 6. dansker har prøvet sig af med rugbrød-tandpasta kategorien online.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere