Berlingske Business

Dansker til tops hos Triumph

pix-sørentriumph
Søren Steffensen skifter snart direktørstolen i Triumph Northern Europe ud med en plads i direktionen i Schweiz og titlen "Head of Sales and Retail, Global Western Fit" i et af verdens største lingeribrands. Pressefoto.

Efter bare 18 måneder i et af verdens største lingeribrands rykker danskeren Søren Steffensen op i hierarkiet og ned til Schweiz, hvor der venter ham en plads i direktionen og ansvaret for salget.

Artiklen fortsætter under annoncen

Tallene taler for sig selv. Søren Steffensen formåede på bare halvandet år som administrerende direktør for lingeribrandet Triumphs nordiske afdeling at øge driftsresultatet med 50 procent i forhold til året før.

Afdelingens 2011-resultat var så imponerende, at direktionen i Schweiz hurtigt fik udvidet danskerens ansvarsområde og den nordiske afdeling til at omfatte både Skandinavien, Benelux og Frankrig. Navnet blev ligeledes ændret til Triumph Northern Europe.

Nu skal Søren Steffensen i den nærmeste fremtid skifte titlen som administrerende direktør for Triumph Northern Europe ud med en plads i direktionen i Schweiz og titlen som "Head of Sales and Retail, Global Western Fit". Kort fortalt har Søren Steffensen ansvar for salg og retail i hele verden, bortset lige fra Japan, Kina og nogle mindre asiatiske lande.

"De har fundet ud af, at den succes, vi har i Norden, den kan bruges andre steder. Vi har vendt Norden til at være et yderst profitabelt marked, som langt fra kun er min fortjeneste, men især takket være den fantastiske ledergruppe, jeg arbejder sammen med," siger Søren Steffensen til Berlingske Business.

For tiden bruger Søren Steffensen tre-fire dage om ugen i München i Tyskland, fordi hans ansvarsområde endnu engang blev ekspanderet til nu også at omfavne Schweiz, Tyskland og Østrig. En ledende position han har opnået efter bare 18 måneder hos et af verdens største lingeribrands.

Søren Steffensen har tidligere arbejdet i Ecco Sko og modefirmaet Noa Noa, men fik i marts 2011 plads i Triumphs voksende undertøjsimperium.

Nu skal han snart favne endnu bredere, når han rykker til Schweiz og skal have fokus på de fleste af lingeribrandets markeder. Inden da har han dog en sidste opgave i Triumph Northern Europe, hvor hans afløser skal findes, inden turen går til hovedkontoret.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen