Del : SMS
Berlingske Business

Danske kaffebarer brygger sort guld

Kaffebar
Kaffebarerne i Danmark brygger i øjeblikket for fuld damp. Foto:

Kaffebarerne i Danmark brygger i øjeblikket for fuld damp.

Artiklen fortsætter under annoncen

Erhvervsmediet Finans har taget pulsen på en række store kaffebarer, og der meldes enstemmigt om vækst, overskud på bundlinjen og ekspansionsplaner. Mens Baresso, Starbucks og Riccos kaffebar alle har vokseværk, leger The Coffee Collective med produktudvikling.

kaffe

»Vores målsætning er at vokse med tre-fem butikker om året, og på nuværende tidspunkt har vi op til flere forskellige lokationer i spil,« siger Head of Franchise i Dansk Supermarked, Michael Hald, der fungerer som Starbucks-direktør i Danmark til Finans.dk.

Kaffekrise: Her er det slut med kapselkaffe

Også konkurrenten Baresso forventer om kort tid at kunne offentliggøre et årsregnskab med pæn fremgang. Sidste regnskab viste et rekordoverskud på 6 mio. kr. og et driftsoverskud på 18 mio. kr., skriver Finans. Og med en kapitalindsprøjtning fra tyske JAB Holding forventer kaffekongen at skumme mælken ekstra godt de kommende år:

STARBUCKS-RESULTS/

»Allerede i første halvår planlægger vi åbningen af fem kaffebarer, og vi har flere lokationer i pipeline. Til april åbner vi blandt andet i Kolding Storcenter, og særligt de større, danske provinsbyer ser vi et stort potentiale i,« oplyser adm. direktør i Baresso, Nickolas Krabbe Bjerg.

Torsdag: Clooney

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere