Berlingske Business
LIVE
12:25 Faldende renter på stille fredag

Danske forbrugere er moderate pessimister

Handel og politikere har længe spejdet efter tegn på et bedre humør hos de danske forbrugere - og det gør de stadig.

Negative forbrugerforventninger har præget stort set hele 2012, med en tendens til forværring hen på efteråret. Men selv om det måske er en ringe trøst, står det imidlertid langt værre til i andre lande, ikke overraskende især i Sydeuropa, skriver Dansk Handelsblad.

Ifølge den seneste globale forbrugertillids-undersøgelse fra The Nielsen Company faldt det danske indeks fra 95 til 92 i årets tredje kvartal, og det er lige nøjagtig gennemsnittet på verdensplan.

Indekstal fra 101 og opefter er tegn på overvejende optimisme, men det finder man kun i 12 ud af undersøgelsens 58 lande. Indien topper den globale liste med 119, mens det i Europa kun er Schweiz og Norge, der med henholdsvis 104 og 102 når så højt.

Østrig med et indeks på 93 er nummer tre i Europa lige foran Danmark.

Prøv Dansk Handelsblad gratis i 4 uger - og få inspiration til bedre købmandskab

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen