Del : SMS
Berlingske Business

Dansk topchef skal finde løbeskoene frem: Adidas hæver forventningerne

Adidas
Adidas har hævet forventningerne til både omsætning og driftsoverskud i 2016. Dermed er overlæggeren hævet for den nyansatte danske topchef, Kasper Rørsted, der tiltræder til efteråret. Foto:

Adidas har hævet forventningerne til både omsætning og driftsoverskud i 2016. Dermed er overlæggeren hævet for den nyansatte danske topchef, Kasper Rørsted, der tiltræder til efteråret.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den stribede sportsgigant ser nu en tocifret vækst i både omsætningen og driftsresultatet på valutaneutral basis ifølge Bloomberg News. Overskudsgraden ventes desuden mindst at være på niveau med 2015.

Rørsted

I 2015 endte omsætningen på valutaneutral basis på 16,9 mia. euro, omtrent 125 mia. kr., mens det justerede nettoresultat endte på 720 mio. euro ifølge foreløbige regnskabstal. I 2014 omsatte Adidas for 14,5 mia. euro med et driftsresultat på 642 mio. euro til følge.

rørsted

Særligt Vesteuropa, Kina, Latinamerika og Mellemøsten hjalp omsætningen på vej, fortæller Adidas.

»Tiltagende momentum i Nordamerika og Vesteuropa i fjerde kvartal samt tocifret vækst i de fleste udviklingsmarkeder, inklusiv Kina, er et bevis på vores brands tiltrækningskraft. Kombineret med positiv feedback fra kunderne på vores line-up til 2016 giver det os tillid til, at vi vil opnå tocifret vækst på top- og bundlinje i 2016,« siger administrerende direktør Herbert Hainer i meddelelsen.

kasper rørsted

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere